Mission E
مشخصات اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی پورشه
یک خبر فوق‌العاده برای علاقمندان به اتومبیل: پورشه هم قرار است مثل تسلا شود. پورشه به تازگی اعلام کرده است که یک میلیارد دلار برای ساخت اتومبیل جدید خود با نام Mission E سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این مدل اولین خودروی صد درصد الکتریکی این شرکت است که به صورت مفهومی‎ در ماه سپتامبر معرفی شد و حالا قرار است تا سال 2020 روانه بازار شود.

1606683296_1_0.gif

شرکت پورشه می‎گوید این پروژه هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد که شامل بخش نقاشی و مونتاژ قطعات و همچنین گسترش بخش بدنه موجود و کارخانه تولید موتور برای ساخت موتورهای الکتریکی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: یک موشک چرخ‎دار با سرعت 1609 کیلومتر در ساعت

Mission E از لحاظ نظری تقريبا شبیه به خودروی تسلا Model S است. یک اتومبیل سواری چهار در (هر چند هاچ بک نیست)، با چهار صندلی یک نفره و یک سیستم ترکیبی نیروی محرکه با خروجی بیش از 600hp و وعده رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت در زیر 3.5 ثانیه که به راحتی این اتومبیل را در محدوده حالت Ludicrous Speed در Model S قرار می‎دهد. پورشه در حال طراحی یک شارژر 800 ولت است که طبق گفته این شرکت دو برابر سريع‎تر از سیستم‎های شارژ سریع امروزی است. این شارژر می‎تواند تنها ظرف 15 دقیقه 80 درصد باتری این خودرو را شارژ کند. این شرکت همچنین قصد دارد یک سیستم شارژ بی‎سیم را از طریق سیم‌پیچ القایی کار گذاشته شده در کف گاراژ مالک خودرو آماده کند.

پنل ابزار این اتومبیل در نسخه مفهومی‎ یک صفحه نمایش OLED است، و مشخص نیست که چرا پورشه قصد ندارد آن را در محصول نهایی به شکل صفحه نمایش لمسی 17 اینچی Model S تسلا بسازد. این پانل همچنین ظاهری شبیه به سیستم کنترل کلاسیک 911 اما در قالب OLED دارد. این ماشین حتی از یک سنسور ردیابی چشم نیز برخوردار است که به ابزار اندازه‌گیری عکس العمل نشان داده و منوها را بر مبنای جایی که شما به پانل نگاه می‎کنید، باز می‎کند. یک قابلیت جدید دیگر، وجود یک سنسور ردیاب حسی در آینه دید عقب است که می‎تواند احساس کند که شما تا چه اندازه شاد یا غمگین هستید، و بعد ماشین روی داشبورد وضعیت حسی عاطفی شما را اعلام می‎کند.

رئیس هیئت مدیره اجرایی پورشه، دکتر اولیور بلوم می‎گوید: «ما قاطعانه چالش‎های پیش‌روی خودروهای الکتریکی از جمله اتومبیل‎های اسپرتی که منحصرا توان خود را از باتری تامین می‎کنند را در مد نظر خواهیم داشت. پورشه به اصول کلی خود وفادار باقی خواهد ماند و با تلفیق فناوری با یک اتومبیل اسپرت به مشتريان خود پیچیده‎ترین مدل موجود در بازار را ارائه می‎کند.» بلوم همچنین در پروژه Mission E بر اهمیت Stuttgart-Zuffenhausen به عنوان سایت تولید، Baden-Württemberg به عنوان مرکز فناوری و تمام صنعت خودروسازی آلمان تاکید کرد.

آن‌گونه که از شواهد امر پیدا است، پورشه قیمت Mission E را دست کم هم قیمت با Model S تسلا اعلام خواهد کرد. پورشه با اجرای پیشرانه الکتریکی ناآشنا نیست، ابرخودروی هیبریدی 918 Spyder هشتصد و پنجاه هزار دلاری موج جدیدی در معرفی این نوع از فناوری به راه انداخت و تولید یک اتومبیل تمام الکتریکی گام بعدی اشتوتگارت در این راستا محسوب مي‎شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟