زودتر از آنچه تصور کنید فناوری OLED نمایشگرهای آی‎فون را تسخیر خواهد کرد
احتمالاً آی‎فون 7S اولین آی‎فون مجهز به نمایشگر OLED است
اپل طی یک اطلاعیه تایید کرد که قصد دارد پانل‎های LCD فعلی خود را به نمونه‎های OLED در آی‎فون‎های عرضه شده در سال‎های 2017 و 2018 خود تغییر دهد. این خبر به طور بالقوه به این معنا است که احتمال دارد ما شاهد یک تلفن اپل OLED حتی زودتر از آی‎فون 7s باشیم.

1606683296_1_0.gif

به کوپرتینو گفته شده است تا از تولیدکنندگان نمایشگر در کره و ژاپن بخواهد برای تامین نیاز اپل خط تولید OLED خود را گسترش دهند. با وجودی که شرکت‎های دیگری مثل سامسونگ قبلا از فناوری OLED استفاده کرده‎اند، سکوت اپل ظاهرا مربوط به نگرانی‎های مرتبط با مشکلات تولید است، چرا که نیاز اپل به این نوع از نمایشگرها بسیار بیشتر از سایر تولیدکنندگان تلفن است. نگرانی‎های دیگری که اپل با آن مواجه است شامل مشکلات مربوط به طول عمر، میزان شفافيت و کاهش مصرف انرژی در پانل‎های OLED کوچک‎تر است.

در پیامی‎ که برای تولیدکنندگان زنجيره تامین قطعات ارسال شده است، اپل توقعات خود از مشخصاتی که نمایشگرهای مورد نیاز این شرکت باید با آن مطابقت داشته باشند را پایین آورده است، چرا که پیش‌بینی می‎شود میزان فروش این شرکت طی چند سال آینده با روند رو به رشد 200 میلیون دستگاه در سال مواجه باشد.

سه تامین کننده اصلی که برای دریافت سفارشات نمایشگر OLED توسط اپل با یکدیگر رقابت می‎کنند شامل شرکت‎های LG Display, Japan Display و JOLED هستند. از آنجا که 80 درصد از سهم تجارت شرکت Japan Display به صفحه نمایش‎های LCD متکی است، این جابجایی به همین زودی تاثیرات منفی روی قیمت سهام بعضی از شرکت‎ها داشته است.

به نظر می‎رسد Japan Display و JOLED در حال آماده‌سازی امکانات پژوهشی جدید در زمینه نمایشگرهای OLED هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟