اولین مزرعه تمام روباتیک دنیا در سال 2017 بازگشایی خواهد شد
کامپیوتر و روبات به کشاورزان کاهو هم رحم نکردند!
آن گونه که از شواهد امر پیداست، قرار است روبات‎ها کشاورزان آینده باشند. یک شرکت ژاپنی در حال ساخت یک مزرعه کشت کاهو در فضای داخلی است که کاملا توسط روبات‎ها و کامپیوتر اداره می‎شود. این شرکت Spread نام دارد و امیدوار است بتواند این مزرعه را تا سال 2017 به بهره برداری برساند. فرآیند کشت تمام خودکار این کاهوها باعث تولید محصولاتی ارزان‎تر و با کیفیت‎تر خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

شرکت Spread قبلا نیز چندین مزرعه بزرگ در فضای داخلی را راه‌اندازی کرده که مزایای زیست محیطی فراوانی را با خود به همراه داشته است. کشت محصول در محیط‎های آبکشت (بدون نياز به خاک) می‎تواند از فرسایش منابع خاک جلوگیری كند. بیش از 98 درصد آب به کار رفته در مزارع Spread بازیافت خواهد شد، و از آنجا که آفات تنها در محیط‎های خارجی و فضای باز یافت می‎شوند، این کارخانه نیازی به استفاده از آفت‌کش‎ها هم نخواهد داشت. استفاده از نور مصنوعی نیز به این معنا خواهد بود که منابع غذایی دیگر به متغیرهای آب و هوا متکی نخواهند بود و نور مورد نیاز را می‎توان از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کرد.

مطلب پیشنهادی: دو دستی به شغلتان بچسبید؛ طرح غلبه ماشین بر انسان در یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشی‌های دنیا

در حال حاضر Spread در حدود 7.7 میلیون بوته کاهو را در سال پرورش داده و آنها را با همان قیمت کاهوی معمولی به فروش می‎رساند. از شواهد امر پیداست که این شرکت قصد دارد با اتوماسیون بیشتر فرآيند کشت، میزان محصول تولیدی را بالا برده و هزینه‎هایش را کاهش دهد.

امروزه  بسیار متداول است که مزارع داخلی میزان دما، رطوبت، نور و CO2 خود را به طور خودکار با کمک کامپیوتر کنترل کنند، اما شركت Spread امیدوار است بتواند کل این فرآيند را از بذرپاشی تا برداشت، به وسیله روبات‎ها به انجام برساند. روزنامه وال استریت ژورنال گزارش می‎دهد که فعلا این شرکت هنوز مشغول کار روی ماشینی است که می‎تواند بذرها را بکارد، و فرآیند کار آنها همچنان نیاز به بازبینی چشم انسان برای تشخیص زمان جوانه زدن دانه دارد.

در حال حاضر سیستم بصری کامپیوتر به گونه‎ای آموزش دیده است که می‎تواند اختلاف بین اجزای تشکیل دهنده روی یک پیتزا را تشخیص دهد، بنابراین احتمال رسیدن به سیستمی‎ که بتواند اختلاف بین یک جوانه گیاه با بذر خالی را  تشخیص دهد چندان دور از انتظار نیست.

Fast Company گزارش داد کارخانه جدید شرکت Spread که سال آینده به بهره برداری می‎رسد می‎تواند هزینه کارگر را پنجاه درصد کاهش دهد که در نهایت عواید آن به مصرف كننده هم خواهد رسید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟