شانسی که نیامده رفت
داستان دانشجویی که دامنه Google.com را فقط 12 دلار خرید
یکی از دانشجویان دانشگاه بابسون به نام سنمی‎ ود در صفحه LinkedIn خود توضیح داد که چطور توانسته یکی از معروف‎ترین نام‎های دامنه دنیا را تنها با 12 دلار خریداری کند.

1606683296_1_0.gif

ود در حالی که مشغول جستجو در Google Domains که ارائه کننده خدمات ثبت دامنه این شرکت است بوده متوجه می‎شود که دامنه Google.com تنها با 12 دلار قابل خریداری است. او نیز مثل هر انسان عاقل دیگری این دامنه را به سبد خرید خود اضافه کرده و روی دکمه اقدام به پرداخت کلیک می‎کند و تمام. حالا ود مالک یکی از پربازدید کننده‎ترین دامنه‎های دنیا است.

مبلغ مورد نظر از کارت اعتباری او کم می‎شود و اطلاعیه ثبت دامنه Google.com در بخش Google Webmaster Tools او به نمایش در می‎آید. اما مدت زمان کوتاهی از این پیروزی نگذشته بود که Google Domains در یک ایمیل به ود خبر می‎دهد که خرید شما لغو شده است.

از آنجا که خود گوگل مالک خدمات‌دهنده ثبت دامنه‎ای است که ود از آن استفاده کرده بود، به راحتی توانست حق مالکیت را به نام خودش بازگرداند. برعکس مایکروسافت که در رویدادی مشابه که در سال 2003 اتفاق افتاده بود نتوانست به سرعت حق مالکیت دامنه Hotmail.co.uk را بازپس گیرد.

ود در متن ارسالی خود نوشت که به بخش امنیت گوگل در مورد این مشکل هشدار داده بوده است و این شرکت در مورد این حادثه اطلاع داشته است.

با جستجوی مجدد دامنه Google.com در Google Domains متوجه خواهید شد که این دامنه دیگر برای فروش موجود نیستند، اما اگر شما هم علاقمند هستید شانس خود را امتحان کنید و مالک یکی از دامنه‎های گوگل باشید، می‎توانید دامنه Google-Idiots.com را با 12 دلار خریداری کنید.

ود در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بابسون است، اما آن گونه كه از شواهد پروفایل LinkedIn او پیداست، قبلا از سال 2007 تا 2012 برای گوگل کار می‎کرده است.

اصولا، وب‎سایت‎های بزرگی مثل گوگل، برای جلوگیری از بروز حوادثی اینچنینی به طور خودکار حق مالکیت دامنه‎های خود را نوسازی می‎کنند. این احتمال وجود دارد که گوگل به طور خودکار این کار را انجام نداده باشد، اما بیشتر به نظر می‎رسد که یک باگ موجود در سیستم به ود اجازه داده است که این دامنه را به نام خود ثبت کند.

با وجودی که ود دیگر قادر به دست انداختن بیشتر گوگل نیست، اما برای لحظاتی شکوه‎مند، او توانست مالک معروف‎ترین دامنه دنیا باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟