اسکایپ در ویندوز به ابزار مترجم مجهز شد
مایکروسافت امروز مترجم سبک Star Trek خود را به اسکایپ ویندوز اضافه کرد. این قابلیت با امکان ترجمه شش زبان صوتی (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، چینی ماندارین و اسپانیایی) و 50 زبان متنی، قدم بزرگی در شکستن سدهای ارتباطی است. اسکایپ که پیش نمایشی از این سرویس را در دسامبر 2014 عرضه کرده بود تاکنون و قبل از گنجاندن آن در اپ اصلی، در حال گرفتن بازخورد و اصلاح آن بوده است.

1606683296_1_0.gif

این مترجم مکالمه را با مقایسه آن با میلیون‌ها تکه صوتی تشخیص می‌دهد و سپس واژه‌های عامیانه را اصلاح کرده و آن را به زبان انتخابی ترجمه می‌کند. ترجمه هم روی صفحه ظاهر می‌شود و هم برای تماس‌های صوتی توسط کامپیوتر خوانده می‌شود. اسکایپ می‌گوید این قابلیت روی یک مدل فرآگیری ماشینی ساخته شده و هرچه بیشتر از آن استفاده کنید بهبود خواهد یافت. در آزمایش آن درمی‌یابید که این قابلیت هم دقیق است و هم سرگرم کننده.

زبان‌ها همیشه درحال تغییر اند و جای تعجب یا ناامیدی نیست که اگر سریع صحبت کنید و یا از اصطلاحات استفاده کنید، ترجمه‌ها از هم گسیخته خواهند بود، اما وقتی واضح صحبت می‌کنید نتیجه عالی از آب در می‌آید.

از امروز گزینه مترجم اسکایپ برای کسانی که از کامپیوتر و تبلت‌هایی با ویندوز 7، 8، 8.1  یا ویندوز 10 استفاده می‌کنند، در دسترس خواهد بود. اسکایپ می‌گوید هنوز برنامه زمانی‌ برای افزودن این قابلیت روی مک یا موبایل وجود ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟