سایت آمار جمعیت‌شناسی جهان
26/12/1398 - 14:45
آمار عجیب تلفات کرونا: سایت worldometer هک شد
هر روز که دامنه شیوع ویروس کرونا بیشتر می‌شود اخبار عجیب و غریبی در ارتباط با این ویروس منتشر می‌شود. به‌طور مثال هکرها در نمونه‌ای به بیمارستانی در جمهوری چک حمله کرده بودند و در نمونه دیگری هکرها با سوء استفاده از ترس مردم اقدام به انجام عملیات کلاه‌برداری کرده بودند، اما امروز در خبری شوکه کننده سایت Worldometer، یک سایت آمار و اطلاعات جمعیتی در جهان، هک شد و به مدت نزدیک به بیست دقیقه اطلاعات عجیبی روی این سایت منتشر شد که اعلام می‌کرد تمامی ساکنین شهر واتیکان در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

1606683296_1_0.gif

در حالی که سایت آمار جهانی Worldometer توسط بهترین پروتکل‌های امنیتی محافظت می‌شود، اما حمله امروز نشان داد که حتا این سایت نیز در برابر حمله هکرها ایمن نیست و هکرها می‌توانند به اشکال مختلف به سایت‌های مهم آسیب وارد کنند. تقریبا در حوالی ساعت ۳.۳۹ الی ۴ بامداد امروز به مدت ۲۰ دقیقه آمار مربوط به بیماری کرونا در این سایت دستکاری شد و طبق اعلام این سایت تمامی ساکنین واتیکان فوت شده بودند. البته نکته جالب توجهی که در ارتباط با آمار درج شده در این سایت وجود داشت این است که تعداد فوت شده‌های واتیکان از تعداد مبتلاها بیشتر بود و آمار به نوعی منفی شده بود. در تصویر زیر آمار جعلی قرار گرفته در این سایت را مشاهده می‌کنید.

همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید آمار مرگ و میر از تعداد کیس‌های در دست مطالعه و بررسی شده بیشتر بود. این خبر اولین بار توسط یکی از کاربران سایت Blackhatworld منتشر شد که نشان می‌داد هکرها توانسته‌اند به بانک‌های اطلاعاتی این سایت نفوذ کنند.

مدیران سایت worldometer در خبری که به شکل یک اعلان در بالای این سایت قرار گرفته اعلام کرده است که این سایت به مدت 20 دقیقه تحت تاثیر حمله هکرها قرار گرفته و داده‌ها نادرستی روی آن درج شده است. این سایت تضمین داده است که مکانیزم‌های امنیتی خود را بازنگری می‌کند تا مانع از بروز اتفاقات مشابهی شود. این سایت همچنین اعلام کرد در نمونه دیگری تحت تاثیر یک حمله منع سرویس توزیع شده قرار گرفته، اما مکانیزم‌های امنیتی این سایت مانع به سرانجام رسیدن این حمله شده‌اند.

در حال حاضر این سایت بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد مشکل برطرف شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟