25/07/1398 - 12:45
گوگل از پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس‌ال رونمایی کرد
گوگل در تاریخ 16 اکتبر و در جریان مراسم سالانه خود از پرچم‌داران جدید این شرکت پیسکل 4 و پیکسل 4 ایکس‌ال رونمایی کرد. بدون شک دوربین پشتی دوگانه، صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی 90 هرتزی و تراشه Soli از مشخصه‌های شاخص این پرچم‌داران جدید هستند که به کاربر اجازه می‌دهند از ژست‌های هوایی استفاده کند.

1606683296_1_0.gif

سرانجام پس از گذشت چند ماه انتظار و انتشار اخبار ضد و نقیضی در ارتباط با نسل چهارم پرچرم‌داران گوگل، این شرکت در جریان مراسم سالانه خود که در ماه پاییز برگزار می‌شود از پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس‌ال رونمایی کرد. هر دو پرچم‌دار این شرکت از تراشه Soli و صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده می‌کنند. در نگاه اول مشاهده می‌کنید که هر دو گوشی از اندازه حاشیه بالای صفحه‌نمایش که از بلندگوها، دوربین سلفی، حس‌گرهای تشخیص چهره و تراشه Soli پشتیبانی می‌کنند. حس‌گر تشخیص چهره در پیکسل 4 شبیه به فیس‌آی‌دی اپل است و از طریق می‌توان کالاهایی را خریداری کرد. البته دو پرچم‌دار جدید ویژگی جالب توجه دیگری نیز دارند که رنگ دکمه پاور در آن‌ها تغییر پیدا کرده است.

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به صفحه‌نمایش‌های 5.7 و 6.3 اینچی از نوع اولد تجهیز شده‌اند که مدل پیکسل 4 کیفیت FHD+ و مدل پیکسل 4 ایکس ال کیفیت QHD+ را ارائه می‌کند. تفکیک‌پذیری این دو گوشی کمی با یکدیگر متفاوت است که مدل کوچک‌تر از تفکیک‌پذیری 1080p و مدل بزرگ‌تر از تفکیک‌پذیری 1440p پشتیبانی می‌کنند. در هر دو گوشی نرخ نوسازی صفحه 90 هرتز عنوان شده است و به همین دلیل گوگل صفحه‌نمایش‌ این گوشی را صفحه‌نمایش نرم (Smooth Display) نام‌گذاری کرده است. لازم به توضیح است که در اغلب موارد نرخ نوسازی تصویر به 60 هرتز تنزل پیدا می‌کند تا باتری گوشی به سرعت تخلیه نشود. قابلیت Ambient EQ که در گوشی‌های قرار گرفته است، دمای رنگ صفحه‌نمایش را هماهنگ با نور محیطی تنظیم می‌کند.

پیکسل 4 به یک باتری 2800 میلی‌آمپری تجهیز شده است، در حالی که برادر بزرگ‌تر آن به یک باتری 3700 میلی‌آمپر تجهیز شده است. در هر دو گوشی یک تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام توان محاسباتی لازم را در اختیار هر دو گوشی قرار می‌دهد. پیکسل 4 به 6 گیگابایت حافظه اصلی و 128 گیگابایت حافظه جانبی تجهیز شده است.

Soli که یک تراشه رادارمحور است در بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته تا قابلیت Motion Sense را در اختیار کاربران قرار دهد تا دسترسی به ژست‌های هوایی یا همان سوایپ‌ها فراهم شود. به عبارت دیگر، کاربر با تکان دادن دست خود مقابل دوربین سلفی قادر است آهنگ‌هایی که در حال پخش هستند را عوض کند، صدای هشدار ساعت را قطع کند یا صدای زنگ تماس‌ها را به حالت سکوت در آورد.

هر دو پرچم‌دار گوگل در جلو به یک دوربین 8 مگاپیکسلی و در پشت به دوربین‌های دوگانه با لنزهای 12 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل تله‌فوتو تجهیز شده‌اند. گوگل می‌گوید نرم‌افزار دوربین در سری‌های 4 پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. به‌طورد مثال در حالت Night Sight کاربر می‌تواند عکاسی نجوی با نورددهی بسیار بالا را تجربه کند. قابلیت Live HDR+ نیز پیش‌نمایشی از وضعیت خروجی سیستم محاسباتی گوگل ارائه می‌کند تا کاربر یک عکاسی جالب توجه را تجربه کند. همچنین، اسلایدری برای کنترل سایه در حالت HDR اضافه شده است که تعادل سفیدی در تمام حالت‌های عکاسی را بهینه‌سازی می‌کند. لنز تله‌فوتوی 16 مگاپیکسلی مدل پیکسل 4 بزرگ‌نمایی 2 برابری در اختیار کاربر قرار می‌دهد که ماحصل ترکیب فوکوس نوری و دیجیتالی است. دوربین پیکسل 4 می‌تواند از دامنه عریض‌تری نسبت به حالت پرتره پشتیبانی کند. گوگل در دو پرچم‌دار خود از برنامه جدیدی به‌نام Recorder استفاده کرده که به شکل خودکار هر چیزی که برای سامانه تشخیص گفت‌وگوی گوگل بازگو می‌شود را به متن تبدیل می‌کند تا در ادامه کاربر بتواند میان فایل‌های ضبط شده به دنبال کلیدواژه‌های خود بگردد. تمامی این فرآیندها روی دستگاه انجام شده و دو پرچم‌دار نیازی به اتصال به اینترنت و سرورهای گوگل ندارند.

سری پیکسل 4 به نسل جدید گوگل اسیستنت تجهیز شده و قادر است از جدیدترین و از قابلیت‌های این دستیار صوتی استفاده کند. این دو گوشی استاندارد ضدآب IP68  را دارند و در رنگ‌های مشکی، سفید و نارنجی به بازار خواهند آمد.

گوگل قیمت پایه پیکسل ۴ را ۷۹۹ دلار و قیمت پایه پیکسل ۴ ایکس ال را ۸۹۹ تعیین کرده که از رویکرد سال گذشته در قیمت‌گذاری بهره برده است. کاربران می‌توانند به شکل رسمی از تاریخ ۲ آبان گوشی‌های گوگل را پیش خرید کنند. قیمت‌گذاری گوشی‌های گوگل به شرح زیر است:

پیکسل 4 مدل 64 گیگابایتی، 799 دلار

پیکسل 4 مدل 128 گیگابایتی، 899 دلار

پیکسل 4 ایکس ال مدل 64 گیگابایتی، 899 دلار

پیکسل 4 ایکس ال مدل 128 گیگابایتی، 999 دلار

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟