ویندوز XP با اروپای شرقی وداع نمی‌کند
بیت‌دفندر افشا کرد: 41 درصد کسب‌وکارهای اروپای شرقی از ویندوز اکس‌پی استفاده می‌کنند!
مایکروسافت ویندوز 10 را به اکثر کاربران ویندوز 7 و 8.1 به صورت رایگان عرضه می‌کند و به همین دلیل هر روز به تعداد کاربران این نسخه افزوده می‌شود. اما در دنیای تجارت اوضاع کمی متفاوت است و شرکت‌های بسیاری هستند که حتی هنوز به ویندوز 7 یا 8.1 به‌روزرسانی نکرده‌اند و دارند از ویندوز XP استفاده می‌کنند که دیگر از آن پشتیبانی نمی‌شود. در حقیقت در مطالعه‌ای که توسط شرکت امنیتی Bitdefender انجام شده است، شرکت‌های تجاری کشورهای اروپای شرقی با آمار شوکه کننده 41 درصد، هنوز از نسخه‌های قدیمی ویندوز ارتقا نیافته‌اند.

1606683296_1_0.gif

کشورهایی که در بالای جدول استفاده از ویندوز XP قرار دارند بترتیب، اوکراین با 41.2 درصد، مجارستان با 37.5 درصد و رومانی با 34 درصد هستند. احتمالا شوکه کننده‌ترین نکته اینجاست که در این مطالعه کاشف به عمل آمده که بسیاری از این کسب‌وکارها شرکت‌های حسابداری و بیمه هستند که امنیت اطلاعات در آن‌ها حیاتی است. با توجه به این‌که مایکروسافت دیگر از این سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌کند، تا آنجا که به امنیت اطلاعات مربوط می‌شود اوضاع کمی نگران کننده است.

خیلی از کسب‌وکارها به دلایل متعدد ترجیح می‌دهند سیستم‌عامل خود را ارتقا ندهند. هزینه ارتقا تعداد زیادی کامپیوت، عدم پشتیبانی سیستم‌عامل‌های جدیدتر از برنامه‌هایی که آن کسبوکار به آن‌ها متکی است و البته بی‌خیالی برخی از این دلایل هستند. بعضی از کسبوکارهای کوچک‌تر اصلا کارمند IT ندارند که تصمیماتی آگاهانه در مورد امنیت شبکه‌های‌شان اتخاذ کند. بنابراین تحقیق، سازمان‌های غیردولتی در ارتقا به نسخه‌های جدیدتر ویندوز به نسبت بخش‌های دولتی بهتر عمل می‌کنند.

مایکروسافت به ZDNet اعلام کرده که تخمین این شرکت از میزان استفاده ویندوز XP در مقایسه با گزارش Bitdefender به میزان چشم‌گیری پایین‌تر است اما از رقم مشخصی نام نبرده است. با آن‌که این گزارش مشخصا در مورد اروپای شرقی است اما شرکت‌های سراسر دنیا برای ارتقا به نسخه‌های جدیدتر ویندوز بی‌میل هستند. حتی نیروی دریایی ایالات متحده مبلغ بسیار زیاد 9 میلیون دلار به مایکروسافت پرداخت کرده تا پشتیبانی ار سیستم‌عامل قدیمی‌اش را تمدید کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟