31/02/1398 - 13:38
نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی
با الکترونیکی شدن روند دریافت فیش حقوقی مستمری‌بگیران سازمان‌ها و ادارات مختلف کشوری و لشگری دریافت فیش حقوقی از سامانه‌های معرفی شده یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان و مستمری بگیران می‌باشد که در ادامه مطلب به صورت کامل به این موضوع پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا از تمامی مراحل دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه دریافت فیش حقوق مستمری بگیران مطلع شوید.

1606683296_1_0.gif

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی 

سازمان تامین اجتماعی برای تسهیل دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران آن سازمان سامانه‌ای را در سایت تامین اجتماعی به آدرس https://www.tamin.ir در اختیار مستمری بگیران قرار داده که روند و مراحل دریافت فیش حقوقی به ترتیب ذیل می‌باشد: 

مرحله اول: ورود به سایت تامین اجتماعی 

در این مرحله با استفاده از مرورگرها رایانه به سایت تامین اجتماعی وارد می‌شوید که صفحه زیر برایتان به نمایش درمی‌آید.

ورود به سایت تامین اجتماعی

مرحله دوم: ورود به سامانه فیش مستمری‌بگیران  

پس از ورود به سایت در قسمت میز خدمت غیر حضوری گزینه ورود به سامانه فیش مستمری بگیران را انتخاب کندید.

سامانه فیش مستمری بگیران

مرحله سوم: سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری

پس از انتخاب گزینه سامانه فیش مستمری وارد صفحه سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری‌بگیران می‌شوید. با انتخاب گزینه ورود به سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری بگیران شما به صفحه دریافت فیش حقوقی می‌روید.

ورود به سامانه فیش حقوقی

ثبت نام در سامانه مستمری بگیران

در صورتی که در سامانه ثبت نام نکرده‌اید، پیش از ورود به مرحله دریافت فیش حقوقی ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید که شامل مراحل زیر است:

در این مرحله شما روی دکمه ثبت نام کلیک می‌کنید و وارد صفحه مشخصات فردی می‌شوید 

گام اول: 

کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مشخص شده وارد می‌کنید (منظور از نوع اپراتور همان اپراتور تلفن همراه شماست که شماره‌ی آن را در سامانه ثبت می‌کنید)

گام دوم: 

شما به صفحه جدیدی راهنمایی می‌شوید که در آن باید مشخصات خود را به صورت کامل وارد نمایید و در انتها نیز به سه سوال آن جهت احراز هویت پاسخ دهید و در صورت تایید ثبت نام شما با موفقیت انجام می‌شود. دقت داشته باشید که کد گذرواژه‌ای که انتخاب می‌کنید ترکیبی از یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک انگلیسی و عدد باشد تا سیستم از شما بپذیرید در غیر اینصورت خطای سیستمی نمایش داده می‌شود. 

گام سوم: 

در صورت کامل شدن فرم مشخصات شما و تایید شما به این صفحه منتقل می‌شوید که مشخص می‌کند ثبت نام شما با موفقیت انجام شده و نتیجه آن طی 48 ساعت آینده از طریق پیامک به تلفن همراهی که شماره‌ی آن را ثبت کردید به شما اطلاع داده می‌شود که پس از آن مجاز به استفاده از سیستم می‌باشید و تا پیش از دریافت پیامک سیستم برای شما فعال نمی‌باشد.

مرحله چهارم: مشخصات مستمری بگیران 

پس از ورود به این مرحله مشخصات هویتی خود را که شامل شماره ملی، شماره مستمری و کلمه عبور می‌باشد را وارد کنید. دقت داشته باشید که منظور از کلمه عبور شماره مسلسل یا سریال شناسنامه است که با رنگ قرمز در سمت راست صفحه اول شناسنامه نوشته شده و نمونه آن در تصویر مرحله سوم نیز مشخص است. 

مشخصات هویتی مستمری بگیر

مرحله پنجم: دریافت فیش حقوقی

پس از وارد کردن مشخصات هویت فردی و ورود به صفحه فیش و احکام مستمری پنجره‌ای با عنوان مشخصات هویتی مستمری بگیر نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید فیش حقوقی خود را برای ماه‌ها و سال‌های مد نظرتان و احکام حقوقی مربوط به خود را با انتخاب کلید "مشاهده فیش ماهیانه" یا "مشاهده حکم سالانه" دریافت کنید.

فیش حقوقی

نکته: برای رعایت نکات ایمنی بیشتر بهتر است تا رمز عبور خود را از شماره سریال شناسنامه به رمز دیگری تغییر دهید. 

تغییر کلمه عبور

برای تغییر کلمه عبور در قسمت بالا، سمت چپ صفحه فیش و احکام مستمری  کنار گزینه خروج کلید تغییر کلمه عبور قرار دارد که با انتخاب آن پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود و در آن از شما می‌خواهد ابتدا کلمه عبور قدیمی را وارد کنید سپس کلمه عبور جدید را و همچنین مجدد کلمه عبور جدید را تکرار کنید و در پایان کلید تایید را بزنید تا رمز عبور جدیدتان ذخیره شود. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟