iPhone 6S معرفی شد؛ تاچ سه بعدی، دوربين 12 مگاپیکسلی و رنگ رز طلایی
iPhone 6S به طور رسمی‎ توسط اپل معرفی شد، این تلفن هوشمند بک نسخه به‎روزرسانی شده از پرچمدار قبلی این شرکت با طراحی یکسان و مجموعه‎ای از قابلیت‎های جديد است. در صدر این قابلیت‎های جديد یک نمایشگر حساس به فشار خودنمایی می‎کند که اپل برای آن عنوان تاچ سه بعدی را در نظر گرفته است. تاچ سه بعدی به شما اين امكان را می‎دهد تا با فشار دادن صفحه نمایش این آی‎فون منوهای جدید را باز کنید، میانبرها را فعال کنید و به طور کلی به روش جدیدی با این دستگاه ارتباط برقرار کنید. Taptic Engine اپل نیز درون این تلفن جاسازی شده است تا بازخوردها را انجام دهد. این قابلیت‎ها در iPhone 6S Plus جدید نیز گنجانده شده است.

1606683296_1_0.gif

با وجودی که iPhone 6S همان طراحی و اندازه صفحه نمایش 4.7 اینچی iPhone 6 را حفظ کرده است، اما در عوض با رنگ جدید رز طلایی (تقریبا صورتی) عرضه شده است. قبلا نیز صحبت‎هایی در این مورد شده بود که احتمالا اپل این آی‎فون را به رنگ صورتی عرضه خواهد کرد. در نور زیاد، رنگ رز طلایی خیلی به صورتی شباهت دارد به همین دلیل است که همه در ابتدا تصور می‎کردند رنگ این تلفن صورتی است.
علاوه بر این، این تلفن از مواد تشکیل دهنده جدیدی ساخته شده است. 6S از یک آلومنيوم جدید استفاده می‎کند که طبق گفته اپل آلیاژ سفارشی شده خود این شرکت است. نمایشگر آن نیز با یک شیشه جدید پوشانده شده است. این شیشه همان Ion-X به کار رفته در Apple Watch Sport است. با انجام این تغییرات می‎توان تقريبا اطمی‎ان حاصل کرد که این تلفن کمتر در معرض خم شدگی قرار خواهد گرفت.

تاچ سه بعدی دو روش جدید برای تعامل با این آی‎فون را ارائه خواهد کرد که اپل نام آنها را peek و pop گذاشته است. peek به شما اجازه می‎دهد تا با فشار دادن آیکون برنامه‎ها و سایر دکمه‎ها مستقیما میانبرهایی را برای یک قابلیت خاص فراهم کنید. برای مثال، با فشار دادن آیکون برنامه دوربين گزینه‎ای در اختیار شما قرار می‎گیرد که شما را مستقیما به بخش گرفتن عکس‎های سلفی هدایت می‎کند. Pop نیز این امکان را برای شما فراهم می‎کند تا به سرعت بین عکس‎ها و ویدیوها بدون نیاز به باز کردن آنها روی صفحه نمایش جابجا شوید و به محض اینکه انگشت خود را از روی صفحه بر می‎دارید، مستقیما به سر جای اول خود باز خواهید گشت.

iPhone 6S از یک پردازنده 64 بیتی جدید A9 اپل نیز بهره مي‎برد. طبق معمول اپل از ارائه جزئیات در مورد این پردازنده طفره رفته است، اما می‎گوید این تراشه در مقايسه با پردازنده A8 به کار رفته در iPhone 6 در بخش پردازنده مرکزی 70 درصد و در انجام وظایف پردازش گرافیکی 90 درصد سریع‎تر شده است.

اپل یک دوربين پشتی 12 مگاپیکسلی را برای این آی‎فون جدید در نظر گرفته است. این اولین بار است که اپل از زمان عرضه iPhone 4S در سال 2011 اقدام به افزایش مگاپیکسل در دوربين تلفن‎های هوشمند خود می‎کند. همیشه صحبت از این بود که اضافه کردن پیکسل ارزش چندانی ندارد زیرا باعث نویز بیشتر در عکس‎های گرفته شده می‎شود. اما حالا اپل مدعی است که این افزایش پیکسل را به گونه‎ای مدیریت کرده تا این مشکل به وجود نیاید. این دوربين حالا امکان ضبط ویدیوهای 4K را نیز دارد و قرار است امکان فوکوس خودکار را هم از همه جهات بهبود بخشد. یک چیز که همچنان دست نخورده باقی مانده لنز این دوربين است. این لنز همچنان در پشت این تلفن به شکل برجسته دیده می‎شود.

دوربين جلوی این آی‎فون جدید نیز با تغییراتی همراه است. حالا این دوربين 5 مگاپیکسلی است و اپل شیوه‎ای را به کار برده تا این دوربين فلاش هم داشته باشد. این ترفند به این شكل عمل می‎کند که نمایشگر این تلفن در یک لحظه بسیار پر نور (ظاهرا سه برابر روشن‎تر از حالت معمول) می‎شود. همچنین رنگ این فلاش نیز قابل تنظیم است تا با نور محیطی مکان عکس‎برداری هماهنگ باشد.

شما احتمالا با این تلفن ویدیوهای خیلی بیشتری را ضبط خواهید کرد. اپل یک قابلیت به نام live photos را معرفی کرده است که با هر عکسی که شما می‎گیرید یک کلیپ ویدیویی کوتاه نیز ضبط می‎شود. شما می‎توانید این قابلیت را غیرفعال کنید، اما در حالت پیش فرض فعال است. این ویدیو یک کلیپ کوتاه یک و نیم ثانیه‎ای از هر دو سمت هر عکس است. یک عکس 12 مگاپیکسلی نیز همچنان در این میان گرفته خواهد شد. چنین ایده‎ای (حتی با وجودی که اچ‎تی‎سی و دیگران در سال‎های گذشته از قابلیت‎هایی مشابه این استفاده کرده‎اند) بسیار هوشمندانه است. تنها یک مورد نگران کننده در مورد این قابلیت وجود دارد و آن هم فضای ذخيره سازی است. با وجودی که اپل ادعا می‎کند حجم فایل‎های تولید شده بسیار کم و حساب شده است، اما باز هم ذخیره این همه ویدیو به فضای زیادی نیاز دارد.

اپل امکان به کار گیری والپیپرهای متحرك را نیز برای این تلفن پیش بینی کرده است. هر چند چنین قابلیتی قبلا به عنوان بخشی از iOS 9 در نظر گرفته شده است.

همچنین قرار است iPhone 6S از سرعت ارتباط بیسیم بیشتری هم از طریق وای‎فای و هم LTE برخوردار باشد. اپل می‎گوید وای‎فای باید دو برابر سريع‎تر و LTE با باندهای اضافی بیشتر تا 23 برابر بهینه شده باشد. Touch ID نیز قرار است در این مدل از آی‎فون بهینه سازی شود. اپل هنوز توضیحات بیشتری در این مورد نداده است، اما احتمالا این قابلیت سریع‎تر و دقیق‎تر از سنسور به کار رفته در iPhone 5S و iPhone 6 خواهد بود.

این آی‎فون جدید با قیمت پایه 199 دلار به صورت قرارداد دو ساله عرضه خواهد شد و فضای ذخيره سازی آن از 16 گيگابايت آغاز و با افزایش قیمت 100 دلاری به میزان 64 و 128 گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد. پیش فروش این تلفن از 12 سپتامبر و فروش آن از 25 سپتامبر آغاز خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟