تا حالا کوه به این شکل ندیده‌اید!
جلبک‌های موجود در آب دریا با هنرمندی کوه‌های یخی را به شکل فیروزه‌ای درآوردند
اینها کوه‌های یخی هستند، اما شاید تا به‌حال کوه یخی به این شکل ندیده باشید. جلبک‌هایی که داخل آب هستند باعث شده‌اند تا کوه‌های یخی به‌طور کامل به‌رنگ فیروزه‌ای در بیایند.

1606683296_1_0.gif

«نیکلاس کالن» سی ساله که 5 سال گذشته را به‌کار عکاسی مشغول بوده ظاهرا عکاس خوش‌شانسی است. زیرا موفق شده تا یک پدیده بسیار نادر را ثبت کند. وی اوایل سال جاری سفری به اقیانوس جنوبی در شرق قطب جنوب داشته و در همین منطقه بود که موفق شد عکس کوه‌های یخی شناور در آب را که به‌رنگ فیروزه‌ای بودند ثبت کند.

این برق‌کار اهل ملبورن در استرالیا در رابطه با عکس‌های خود گفت: "دیدن کوه‌های یخی خیلی شگفت‌آور است، اما هر کسی که به قطب جنوب سفر می‌کند آروزی دیدن "جادبرگ" (Jadeberg) را دارد (جادبرگ‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که جلبک‌های موجود در آب دریا در قسمت پایینی یخچال‌های طبیعی یخ می‌زنند.)

جلبک‌های موجود در آب دریا با هنرمندی کوه‌های یخی را به شکل فیروزه‌ای درآوردند

"من تا به‌حال چند مورد از آن‌ها را دیده بودم، اما این جادبرگ خیلی عظیم و غول‌پیکر بود و شکل ظاهری و خطوط روی آن فوق‌العاده بود."

جلبک‌های موجود در آب دریا با هنرمندی کوه‌های یخی را به شکل فیروزه‌ای درآوردند

"طبق معمول هوا سرد و همراه با باد بود، برای همین دستانم وقتی دوربین را گرفته بودم خیلی سریع یخ زدند. در همین حال کشتی ما در حال دور زدن جادبرگ بود. در همین زمان یک پنگوئن کوچک Adelie را دیدم که با چند تکان خودش را به بالای جادبرگ رساند."

"چیزی که باعث شد تا عکاسی کنم آن بود که می‌خواستم هرطور شده لحظات زیبای این طبیعت فوق‌العاده را برای خودم ثبت کنم و بتوانم آن‌را با خانواده و دوستانم به‌اشتراک بگذارم."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟