گوگل قصد دارد با Adiantum امنیت و حفظ حريم خصوصی را به همه عرضه کند
Adiantum سیستم امنیتی رمزگذاری جدید گوگل
گوگل به تازگی سیستم امنیتی جدید خود را برای دستگاههای اندروید منتشر کرد. این استاندارد رمزگذاری جدید که برای دستگاههای مصرفی سطح پایین و ارزان ارائه خواهد شد Adiantum نام دارد. ایده ارائه این نسخه از بهروزرسانی محافظت از همه از جمله آنهایی است که از تلفن هوشمند حرفهای و تراز اول استفاده نمی‌کنند. گوگل می‌گوید با Adiantum تمام دستگاههای اندروید را می‌توان کدگذاری کرد، و این به معنای آن است که حفظ حريم خصوصی دیگر تنها مخصوص کسانی نیست که می‌توانند از عهده هزینههای آن برآیند.

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر دستگاه‌هایی مثل تلفن‌های هوشمند  Android Go، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌ها به رمزگذاری احتیاج دارند. گوگل می‌گوید با Adiantum تمام دستگاه‌های اندروید را می‌توان کدگذاری کرد، و این به معنای آن است که حفظ حريم خصوصی دیگر تنها مخصوص کسانی نیست که می‌توانند از عهده هزینه‌های آن برآیند.

رمزگذاری یک روش دفاعی ضروری در مقابل همه کسانی است که می‌خواهند بدون رضایت شما به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند. Adiantum طراحی شده تا فضای ذخیره سازی دستگاه اندروید شما را کدگذاری کرده و تمام اسناد و فایل‌های ذخیره شده روی دستگاه شما را امن نگه دارد.

اغلب سخت افزارهای اندروید در حال حاضر با استفاده از استاندارد AES کدگذاری می‌شوند، اما گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر مثل آنهایی که از پردازنده‌های سطح پایین مثل ARM Cortex-A7 استفاده می‌کنند، قادر به پشتیبانی سخت افزاری AES نیستند. گوگل می‌گوید Adiantum روی دستگاه‌های سطح پایین پنج برابر سريع‌تر از سیستم کدگذاری AES فعلی اندروید عمل می‌کند.

Adiantum به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا با Android Q (جانشین Android Pie که برای اواخر سال 2019 در نظر گرفته شده است) منتشر شود. اما نباید انتظار داشته باشید که این فناوری جدید سرعت دستگاه‌های میان رده و پرچمدار را افزایش دهد. گوگل می‌گوید AES زمانی که سخت افزار موجود از آن پشتیبانی کند همچنان سریعترین استاندارد رمزگذاری است.

مدیر استراتژی امنیت موبایل در گوگل، یوجین لیدرمن می‌گوید: «امید ما این است که Adiantum بتواند به عنوان یک استاندارد کدگذاری ایده‌ال برای تمام دستگاه‌ها تبدیل شود. درست مثل این که شما یک گوشی بدون امکان ارسال پیامک را خریداری نمی‌کنید، بهانه به خطر انداختن امنیت دستگاه به خاطر ضعف در عملکرد آن نیز قابل پذیرش نخواهد بود. همه باید صرف نظر از قیمت گوشی موبایلی که در دست دارند از امنیت و حفظ حريم خصوصی برخوردار باشند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟