یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت به‌پایان عمر خود می‌رسد
فقط یک سال از پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 باقی مانده
کاربران ویندوز 7 فقط یک سال دیگر فرصت دارند تا از پشتیبانی رایگان مایکروسافت برای این سیستم‌عامل بهره‌مند شوند. مایکروسافت اعلام کرده که از تاریخ 14 ژانویه 2020 هیچ‌گونه به‌روزرسانی یا وصله‌های امنیتی برای ویندوز 7 منتشر نمی‌کند.

1606683296_1_0.gif

پس، کاربران ویندوز 7 هنوز یک سال وقت دارند تا پیش از آن‌که انتشار به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل متوقف شود آن‌را به ویندوز 10 ارتقاء دهند.

با این‌حال، مایکروسافت هم‌چنان به مشتریان کسب‌وکاری خود که برای پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 هزینه پرداخت کرده‌اند به‌رورسانی‌های امنیتی ارائه خواهد کرد.

شرکت عظیم مایکروسافت برای مدت سه سال و در قبال پرداخت هزینه‌ای که مقدار آن هر سال افزایش پیدا خواهد کرد بسته‌های امنیتی ویندوز 7 را به این دسته از مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند.

البته این مسئله آن‌قدرها هم عجیب نیست چون ویندوز 7 روی تقریبا 42.8 درصد از پی‌سی‌های دنیا نصب است و بیشتر کاربران آن‌هم تمایلی به‌ارتقاء به ویندوز 10 ندارند.

اگر به‌خاطر داشته باشید، غول ردموند در سال 2012 تصمیم گرفت تا پشتیبانی از تمام نسخه‌های ویندوز 7 را برای مدت پنج سال دیگر برای کاربران فردی تمدید کند. اما مانند همه چیزهای خوب که بالاخره یک روز به پایان می‌رسند این پشتیبانی هم به‌پایان خواهد رسید.

در کل باید اذعان داشت که ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود. بعد از انتقادات گسترده‌ای که از سیستم‌عامل ویستا شد، ویندوز 7 توانست بار دیگر نظر موافق اکثر کاربران را کسب کند. بعد از آن‌هم شاهد سیستم‌عامل 8 بودیم که چندان چنگی به‌دل نزد.

با این‌که ویندوز 10 یک پیشرفت بزرگ برای مایکروسافت بود، اما این سیستم‌عامل هم باگ‌های زیادی داشت که متأسفانه هنوز هم این داستان ادامه دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟