دست آوردهای CES 2019
نگاهی به روترهای EXO Mesh Wi-Fi و 5G NR دی لینک
در نمايشگاه CES 2019، شرکت دی لینک مجموعه جدیدی از روترهای وای‌فای هوشمند مجهز به مش Exo خود را معرفی كرد که به مجموعه امنیتی از پیش نصب شده McAfee مجهز است. همچنین دی لینک اولین روتر 5G خود را نیز معرفی کرده است که قرار است جایگزین اینترنت پهن باند سیمی سنتی شود.

1606683296_1_0.gif

یک روتر وای‌فای زنجيره‌ای یا مش شبکه را بین دو یا تعداد بیشتری اکسس پوینت پخش می‌کند تا منطقه تحت پوشش گسترده‌تری فراهم شود. چنین قابلیتی برای کاربرانی که در یک محوطه بزرگ مشغول کار هستند یا به هر دلیل دیگری با مشکل ضعف امواج وای‌فای مواجه هستند بسیار کاربردی است. یک شبکه مش یک شبکه متمرکز و یکپارچه است و شما می‌توانید به طور همزمان و یکپارچه بین چند اکسس پوینت مختلف حرکت کنید.

روترهای EXO Mesh Wi-Fi

روترهای Exo جدید از 10 یا تعداد بیشتری اکسس پوینت پشتیبانی می‌کند. این تعداد محدودیتی ندارد، اما دی لینک می‌گوید هنوز تعداد بیش از 10 اکسس پوینت را آزمایش نکرده است. محدوده آزمایشی دی لینک یک محیط 450 متر مربعی بود، اما باید در نظر داشته باشید که نتیجه کلی عملکرد نسبت مستقیمی‌ با اندازه و شرایط محیط کاری شما دارد.

Exo AC1300 یک دستگاه معمولی است که از دو باند پشتیبانی می‌کند، در حالی که AC3200 حرفه‌ای از سه باند وای‌فای برخوردار است.

برای سهولت در استفاده، روترهای Exo از یک دکمه WPS برای نصب محافظت شده وای‌فای برخوردار هستند. اما مشکل این راهکار ساده سازی شده این است که هر کسی که به این دکمه دسترسی داشته باشد می‌تواند به شبکه شما نیز دسترسی پیدا کند. بنابراین برای جلوگیری از دسترسی ناخواسته حتما باید روتر خود را در یک جای امن قرار دهید.

مجموعه امنیتی McAfee

تمام روترهای Exo از پنج سال حق اشتراک مجموعه امنیتی مبتنی بر کلاود McAfee برخوردار هستند. این نرم افزار به طور پیش فرض روی تمام این سری از روترها نصب شده است. این ابزار امنیتی از تمام دستگاه‌های متصل به شبکه شما در برابر تهدیدات خارجی محافظت می‌کند.

کاربران می‌توانند امنیت شبکه خود را مدیریت کنند که از آن جمله می‌توان به تنظیمات کنترل والدین و ساخت فهرست سیاه برای وبسایت‌های مضر از طریق اپلیکیشن McAfee اشاره کرد.

انتظار ميرود این سری از روترهای Exo تا اوایل نیمه دوم سال 2019 با قیمتی در حدود 170 تا 190 دلار وارد بازار شود. هر کدام از اکسس پوینت‌های آن نیز به طور جداگانه با قیمت 100 دلار فروخته خواهد شد.

روتر  5G NR

همچنین در نمایشگاه CES امسال دی لینک یک روتر 5G را نیز به نمایش گذاشت. علاوه بر اینترنت موبایل سریع‌تر، 5G وعده داده است که می‌تواند با اینترنت پهن باند سیمی‌ فعلی نیز جایگزین شود.

با 5G NR شما دیگر به خدمات دهندگان اینترنت سنتی نیاز نخواهید داشت. دی لینک پیش بینی می‌کند خدمات دهندگان اینترنت موبایل روترهایی را به مشتريان خود عرضه خواهند کرد که از سیم کارت داخلی برخوردار است. به این صورت، این شرکت دیگر برنامه‌ای برای عرضه یک نسخه آنلاک شده از 5G NR نخواهد داشت، هر چند آنها می‌گویند چنین تصمیمی‌ به میزان تقاضای کاربران بستگی دارد.

مزيت بالقوه یک روتر اینترنت 5G خانگی این است که شما می‌توانید آن را هر کجا که می‌روید با خود به همراه داشته باشید و از شبکه 5G خدمات دهنده اینترنت خود بهره‌مند شوید.

انتظار می‌رود 5G NR اواخر سال 2019 وارد بازار شود. البته این به شرط آن است که شبکه 5G نیز تا آن زمان در منطقه شما فعال شده باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟