Xperia Z5، Xperia Z5 Compact و Xperia Z5 Premium
12/06/1394 - 13:31
با خانواده تازه معرفی شده اکسپریا Z5 آشنا شوید!
پس از چند ماه انتظار؛ سونی پرچم‌دار جدیدش را معرفی کرد. سه گوشی هوشمند در خانواده اکسپریا Z5 معرفی شدند تا هیجان تازه‌ای به بازار داغ گوشی‌های بتر سال 2015 بدهند. این گوشی‌ها مهم‌ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه IFA 2015 هستند. سونی می‌گوید اولین گوشی هوشمند 4K در جهان را معرفی کرده است.

1606683296_1_0.gif

Xperia Z5 به حسگر کاملاً جدید و بسیار بزرگ 1/2.3 اینچی Exmor RS  برای موبایل ۲۳ مگاپیکسلی و لنز G با دیافراگم ۲٫۰ مجهز شده است. این نخستین ماژول دوربین تلفن هوشمند کاملاً بازنگری شده از زمان  Xperia Z1 است که با فناوری دوربین‌های مجهز به لنزهای قابل تعویض α سونی برای تصویربرداری واضح و زنده در هربار، طراحی شده است. این دوربین توانایی سریع‌ترین فوکوس خودکار را در تلفن‌های هوشمند دارد و ثبت تصاویر را با ترکیب سرعت و دقت در کسری از ثانیه و به راحتی امکان‌پذیر می‌کند. این دوربین سرعت پیشگام ۰٫۰۳۷ ثانیه، سریع‌تر از سرعت پلک زدن انسان (به‌طور متوسط بین ۰٫۱ تا ۰٫۴ ثانیه) را ارائه می‌کند.

ترکیبی از حسگر بزرگ ۲۳ مگاپیکسلی Exmor RS برای موبایل، نرم‌افزار پردازش پیشرفته و بزرگ‌نمایی واضح ۵ برابر تصویر با کمترین میزان از دست‌ دادن کیفیت، به شما اجازه می‌دهد به سوژه‌ها اعم از جاهای دیدنی، معماری‌های زیبا یا سایر اشیاء مورد علاقهٔ‌تان نزدیک‌تر شوید. علاوه‌براین پیشرفت‌هایی انجام گرفته در تصویربرداری در نور کم بدین معناست که می‌توانید حتی در شب یا محیط‌های تاریک‌تر، عکس‌هایی واضح‌تر با نویز و محوشدگی کمتر بگیرید. قابلیتی که برای عکس‌برداری از طلوع یا چشم‌انداز ساختمان‌های شهر در شب ایده‌آل است.

Xperia Z5 ظاهر پیوسته و مسطح خوش‌ترکیب و شیشهٔ مات پشت را ارائه می‌کند. این تلفن هوشمند جذاب بوده و نگه‌داشتن آن در دست راحت است. علاوه بر این برای راحتی روزمره، ضدآب طراحی شده است. این تلفن هوشمند با داشتن نمایشگر ۵٫۲ اینچی ظاهری شیک دارد و با الهام گرفتن از آخرین روندهای مد و طراحی داخلی پاییز ۲۰۱۵، طیفی از رنگ‌های سفید، مشکی گرافیتی، طلایی و سبز را ارائه می‌کند. 

Xperia Z5 Compact برای کسانی که تلفن‌های هوشمند جمع‌وجور را ترجیح می‌دهند، همان فناوری و قابلیت‌های عالی دوربین را در دستگاهی جمع‌وجور با اندازهٔ جیبی ارائه می‌کند. این دستگاه با نمایشگر ۴٫۶ اینچی که برای استفاده با یک‌دست ایده‌آل است، همهٔ قابلیت‌ها را بدون چشم‌پوشی از هیچ کدام، به یک طراحی زیبای جمع‌وجور می‌آورد. این تلفن هوشمند همچنین با داشتن رنگ‌های تازه و زنده‌ای چون زرد و نارنجی روشن در کنار سفید و مشکی گرافیتی امکان ابراز سبک شخصی‌تان را فراهم می‌آورد. هر دو دستگاه در تمام قسمت‌ها شامل شیشه با پرداخت مات برای پشت دستگاه، برند Xperia که در کنار دستگاه حک شده است و همچنین درگاه USB بدون درپوش برای اتصال و شارژ کارا وسریع هستند.

در کنار دستگاه، حسگر اثر انگشت یکپارچه‌شده با دکمهٔ روشن/خاموش بدین معناست که هر یک از این دستگاه‌ها به‌طور شخصی محافظت شده‌اند و به‌آسانی و تنها با برداشتن دستگاه و فشردن دکمه با یک حرکت طبیعی می‌توان قفل آن‌ها را گشود. این حسگر از استاندارد FIDO، احراز هویت با اثر انگشت برای سرویس‌های پرداخت آنلاین، پشتیبانی می‌کند که خبر مربوط به نخستین شرکای آن نزدیک به زمان عرضه، منتشر خواهد شد.

Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact به پردازشگر Qualcomm Snapdragon 810، که دارای هشت‌هسته، قابلیت ۶۴ بیتی و سرعت فوق‌العادهٔ  4G LTE است، مجهز شده‌اند و امکان دستیابی به سطوح جدیدی از عملکرد برای ویدیو، تصویربرداری و بازی را فراهم می‌آورند. هر دو دستگاه سرعت مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می‌دهند، چه در حال انجام هم‌زمان چند کار با Wi-Fi باشید یا با جدیدترین شبکه‌های 4G.

به گفته سونی Xperia Z5 Premium نخستین تلفن هوشمند 4K جهان با نمایشگر واضح ۵٫۵ اینچی 4K TRILUMINOS برای موبایل و IPS است. نمایشگری که برای نمایش طبیعی‌ترین تصاویر، جزئیات خیره‌کننده‌ای را با دقت بسیار بالا و وضوحی چهار برابر وضوح Full HD به تصویر می‌کشد. Xperia Z5 Premium محتوای دلخواهتان را به 4K ارتقاء داده و کیفیت هر کدام از عکس‌ها و ویدیوهای گرفته‌شده توسط خودتان یا اشخاص ثالث را بهبود می‌دهد. بنابراین می‌توانید ویدیوها یا تصاویری را که در تعطیلات گرفته‌اید با جزئیات زنده و غنی 4K ببینید. علاوه بر این Xperia Z5 Premium طوری ساخته شده تا بتوانید با ضبط تصاویر 4K و لذت بردن از آن روی تلفن هوشمندتان و نیز گزینهٔ حفظ هر لحظه‌ای به‌صورت عکسی با کیفیت ۸ مگاپیکسل، خلاقیت خود را به نمایش بگذارید.

Xperia Z5 Premium از ابتدا و به‌طور کامل به‌عنوان دستگاه همراهی با عملکرد بالا طراحی شده است و همچنین به پردازشگر Snapdragon 810 مجهز است. شارژ باتری ۳۴۳۰ میلی‌آمپرساعتی با ظرفیت بالا تا دو روز باقی می‌ماند و با قابلیت شارژ سریع نیازی به شارژ شدن مرتب ندارد.

Xperia Z5 Premium دارای حافظهٔ داخلی بالای ۳۲ گیگابایتی با قابلیت افزایش تا ۲۰۰ گیگابایت با کارت‌های microSD است که فضای بیشتری برای ویدیوها و فیلم‌های 4K و نیز عکس‌ها فراهم می‌آورد. Xperia Z5 Premium همچنین به قابلیت نوآورانهٔ حافظه در نمایشگر مجهز است- انتقال داده‌ها بین دستگاه و پردازشگر بهینه شده است، بنابراین فناوری حافظهٔ نمایشگر Xperia Z5 نمایش تصاویر دیده‌شده روی تلفن هوشمدتان را به‌خاطر می‌سپارد و تصویر یا ویدیو را در حافظهٔ موقت ذخیره می‌کند. از این رو نیازی به بازخوانی کامل تصویر در هر بار که به آن نگاه می‌کنید، ندارید و با این کار در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند.

Xperia Z5 و Z5 Compact از اکتبر ۲۰۱۵ و Xperia Z5 Premium از نوامبر ۲۰۱۵ به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. Xperia Z5 و Xperia Z5 Premium در دو مدل تک‌سیم‌کارته و دوسیم‌کارته مجود خواهند بود

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟