انتشار سراسری پیام رسان صوتی واکی تاکی اینستاگرام آغاز شد
پنج سال بعد از این که Facebook Messenger قابلیت پیام گیر صوتی را از WhatsApp و Voxer تقلید کرد و چهار ماه بعد از منتشر شدن خبر آزمايش قابلیت واکی تاکی اینستاگرام، حالا اینستاگرام خبر فعال سازی سراسری پیام گیر صوتی Instagram Direct را منتشر کرده است.

1606683296_1_0.gif

کاربران می‌توانند با نگه داشتن دکمه میکروفن در یک محیط گفتگو پیغام صوتی کوتاه ضبط کنند. این پیام صوتی با یک نماد امواج صوتی در صفحه گیرنده پیام ظاهر خواهد شد و او می‌تواند سر فرصت به این پیام گوش کند. مدت زمان این پیام‌های صوتی نیز حداکثر یک دقیقه می‌تواند باشد و می‌توان به صورت فرد به فرد یا گفتگوی گروهی در iOS و اندروید از آن استفاده کرد. این قابلیت را می‌توان به عنوان جایگزین گفتگوی تصویری اینستاگرام که در ماه ژوئن منتشر شد استفاده کرد و در مقام مقايسه چیزی شبیه به همان امکانی است که Viber, Zello و Telegram و همین‌طور Facebook Messenger و WhatsApp در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند.

پیام گیر Direct می‌تواند اینستاگرام را به یک اپلیکیشن گفتگوی جذاب‌تر تبدیل کند. با معرفی این قابلیت فیسبوک تسلط خود بر بازار صدا را کامل‌تر کرد. از اولین پیام گیر صوتی و قابلیت‌های VOIP که به سال 2013 باز می‌گردد تا سیستم کنترل صورت جدید Aloha که در صفحه نمایش گفتگوی ویدیویی Portal کار می‌کند، فیسبوک مدت زمان درازی است که به مقوله صدا علاقمند بوده است. حالا باید منتظر بود و دید که بعد از معرفی این قابلیت جدید آیا Portal و Instagram با یک دیگر همکاری خواهند کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟