ابداعی جدید در حوزه ابزار ذخیره سازی
هواوی از یک کارت ذخیره سازی جدید به نام NM card رونمایی کرد
در همایش معرفی تلفنهای هوشمند Huawei Mate 20 و Mate 20 Pro که در شهر لندن برگذار شد، شرکت هواوی از ابزار ذخیره سازی جایگزین microSD خود نیز رونمایی کرد. Nano Memory card یا به اختصار کارت NM یک نوآوری از هواوی است که روشی برای ذخیره سازی داده مشابه با کارتهای microSD را ارائه می‌کند، اما در اندازهای کوچکتر.

1606683296_1_0.gif

ابزار ذخیره سازی جدید هواوی در واقع شکل و اندازه‌ای همانند یک nano SIM دارد و به این ترتیب می‌توان از آن در محل نصب سیم کارت دوم یک Mate 20 استفاده کرد.

کارت NM چگونه کار می‌کند؟

هنوز نمونه عملی برای آزمایش این ابداع جدید شرکت هواوی ارائه نشده است، اما بر اساس اعلام همایش لندن هواوی که در 16 اکتبر برگذار شد، کارت NM ساخته شده توسط هواوی 45 درصد کوچکتر از کارت microSD رایج است.

کارت‌های microSD چیزی نزدیک به 15 سال است که در دسترس ما است و کارت NM یک محصول کاملا جدید است. این کارت ظرفیت ذخیره سازی مشابه با microSD را ارائه می‌کند و می‌تواند جایگزین آن شود.

سینی دو سیم کارته Mate 20 می‌تواند یا از دو nano SIM استفاده کند و یا یکی از این جایگاه‌ها را به کارت NM اختصاص دهد. به این ترتیب تلفن نیز آن را درست شبیه به یک microSD به عنوان یک ابزار ذخیره سازی خارجی شناسایی می‌کند.

کارت‌های NM چه ظرفیتی خواهند داشت؟

هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه در دسترس نیست، اما در زمان معرفی آن ما شاهد یک کارت NM با ظرفیت 256 گیگابایت بودیم. هنوز مشخص نیست که آیا اندازه‌های بزرگتری نیز در آینده برای این محصول تولید خواهد شد یا خیر.

این محصول چه زمانی برای فروش عرضه خواهد شد؟

در این مورد نیز هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد. این احتمال وجود دارد که شرکت‌های دیگر عرضه کننده کارت‌های ذخیره سازی نیز اقدام به فروش این محصول بکنند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد این کارت تنها با تلفن‌های Huawei Mate 20 و Mate 20 Pro سازگار باشد و به همین دلیل شاید تا فراگير شدن آن به مدت زمان بیشتری نیاز باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟