جدیدترین گوشی از خانواده هانر معرفی شد
هواوی اولین گوشی دنیا با چیپ اسنپ‌دراگون 632 را با قیمت تنها 158 دلار رونمایی کرد
بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، شرکت هواوی جدیدترین اسمارت‌فون مقرون به‌صرفه از خانواده هانر را معرفی کرد: هانر 8C. این گوشی در کنار تبلت هانر مدیاپد T5 در چین رونمایی شد.

1606683296_1_0.gif

هانر 8C جدیدترین گوشی از شرکت هواوی است که مجهز به‌آخرین فناوری‌های روز دنیا اما با قیمت پایین و مقرون به‌صرفه است. این اسمارت‌فون از جمله معدود محصولات این شرکت است که در آن خبری از چیپست Kirin نیست. شهرت جهانی برند هواوی طراحی زیبا و خاص آن است. در مورد این گوشی هم با این‌که ظاهر آن هم‌چنان استانداردهای بالای خود را حفظ کرده اما قیمت آن بسیار به‌صرفه شده است.

هواوی برای این‌که بتواند قیمت این گوشی را پایین نگه دارد از بدنه فلزی استفاده کرده اما پنل پشت آن هم‌چنان از جنس پلاستیک است. این فبلت عظیم‌الجثه از نمایشگر 6.26 اینچی TFT LCD با رزولوشن +HD در اندازه‌های 1520x720 پیکسل بهره می‌برد و تراکم پیکسلی آن 269PPI است.در بالای این نمایشگر قسمت کوچکی برای جا دادن دوربین سلفی و هدفون کنار گذاشته شده است. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی عدد حیرت‌انگیز 86.6 درصد است. ابعاد هانر 8C برابر با 158.72x75.74x.7.98 میلی‌متر و قطر آن تنها 7.98 میلی‌متر است. وزن این گوشی نیز 167.2 گرم است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، هانر 8C به چیپست کوالکام اسنپ‌دراگون 632 مجهز است که باعث شده تا این مدل اولین اسمارت‌فون در دنیا باشد که از جدیدترین چیپست کوالکام استفاده می‌کند. بعد از موفقیتی که چیپ‌های مدل SD 625 و SD 626 به‌دست آوردند، کوالکام اقدام به‌طراحی و تولید مدل 632 کرد. این چیپ جدید نسبت به مدل‌های قبلی 40 درصد بهینه شده است.

گرافیک هانر 8C پرازنده آدرنو 506 است و تنها 4 گیگابایت رم برای آن درنظر گرفته شده اما فضای ذخیره آن 32 و 64 گیگابایت است. البته انتظار می‌رود که هانر مدلی با 6 گیگابایت رم هم معرفی کند. میزان فضای ذخیره آن می‌تواند با استفاده از کارت microSD تا 256 گیگابایت افزایش پیدا کند.

این گوشی دو سیم کارته به‌همراه یک اسلات مجزا برای microSD است. نسخه اندروید این گوشی اوریو 8.1 است.

این گوشی هم به دوربین دوگانه در پشت آن مجهز است. سنسور اصلی آن 13 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8 و سنسور دیگر 2 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 است. نوع طراحی و محل قرارگیری این دو دوربین که به‌صورت عمودی هستند بسیار فوق‌العاده و مشابه طراحی دیده شده در مدل هانر 8X هستند. دوربین پشت این گوشی از فوکوس خودکار، ثبت مداوم و ویژگی زیبایی AI پشتیبانی می‌کند.

برای دوربین جلو یک سنسور 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 درنظر گرفته شده است. برای آنلاک کردن دستگاه یک سنسور اثر انگشت در پشت گوشی طراحی شده است.

باتری این گوشی 4000 میلی‌آمپر ساعت است که از شارژر 5V/2A پشتیبانی می‌کند، اما خبری از فناوری شارژ سریع در آن نیست.

این گوشی در چهار رنگ مشکی، طلای پلاتینوم، آبی و ارغوانی عرضه می‌شود. قیمت این گوشی برای مدل 32 گیگابایت 158 دلار و برای مدل 64 گیگابایت 201 دلار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟