جریمه 20 میلیون دلاری ایلان ماسک به‌اتهام کلاه‌برداری
ایلان ماسک موافقت کرد تا از پست ریاست هیئت مدیره تسلا کناره‌گیری کند
تسلا و بنیان‌گذار میلیارد آن، ایلان ماسک، باید هر کدام مبلغ 20 میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پرداخت کنند. در حقیقت این بخشی از توافقی است که بین آن‌ها صورت گرفته است. از طرف دیگر، ایلان ماسک از ریاست هیئت‌مدیره تسلا کناره‌گیری می‌کند هرچند که هم‌چنان مدیرعامل این شرکت باقی می‌ماند.

1606683296_1_0.gif

اما چه اتفاقی برای ماسک و تسلا در حال رخ دادن است؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در روز پنج‌شنبه 27 سپتامبر ایلان ماسک را متهم به‌گمراه کردن سرمایه‌گذاران این شرکت کرد. ماسک در توییت‌هایی که در اوایل ماه آگوست منتشر کرد خبر از خصوصی‌سازی تسلا به‌قیمت 420 دلار برای هر سهم داده بود. وی هم‌چنین اعلام کرد که سرمایه موردنیاز برای این کار را در اختیار دارد. همین مسئله باعث شد تا سرمایه‌گذاران نسبت به این‌که چرا ماسک خبر به‌این مهمی را از طریق توییتر اعلام کرده واکنش نشان دهند.

حالا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مدعی شده که توییت‌های ماسک هیچ پایه و اساس واقعی نداشته و نابسامانی به‌وجود آمده باعث ایجاد نگرانی شدید در بین سرمایه‌گذاران شده است. 

این تصمیم چه تأثیری روی تسلا خواهد داشت؟

چنین توافقی می‌تواند عواقب سخت و تکان‌دهنده‌ای برای تسلا به‌همراه داشته باشد. اول از همه این‌که تسلا باید به‌دنبال تعیین فردی مناسب برای پست ریاست هیئت مدیره باشد. علاوه بر این، آن‌ها باید دو مدیر کاملا مستقل و هیئتی را انتخاب کنند که پروتکل‌های مرتبط با ارتباطات ایلان ماسک بعد از توافق جدید را تعیین کند.

چه آینده‌ای در انتظار تسلا است؟

فعلا این توافق رسمی نشده و باید توسط دادگاه به‌تأیید برسد. اگر توافق به‌دست آمده طبق برنامه پیش برود، ماسک باید ظرف 45 روز از مقام ریاست هیئت مدیره کناره‌گیری کند و حداقل تا سه سال بعد از آن نمی‌تواند برای این پست انتخاب شود.

این توافق می‌تواند مشکلات عدیده‌ای بر روی دوش هیئت مدیره تسلا بگذارد. مشکلاتی که شاید مهم‌ترین آن انتخاب فردی شایسته برای پست ریاست هیئت مدیره باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟