ویژگی جدید گوگل کروم در نسخه 70 بتا
گوگل کروم برای اندروید و مک به پشتیبانی از سنسور اثر انگشت مجهز می‌شود
گوگل بعد از ارائه کروم 69 شروع به انتشار نسخه بتا برای به‌روزرسانی 70 کروم برای اندروید و مک کرده است. این نسخه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرورگر را به‌همراه دارد. نسخه بتای 70 از سنسورهای اثر انگشت در دستگاه‌های اندروید و مک پشتیبانی می‌کند.

1606683296_1_0.gif

ماه گذشته میلادی شاهد جشن‌های گوگل برای 10 ساله شدن مروگر کروم بودیم. کروم 69 با ویژگی‌ها و قابلیت‌ها و البته ظاهری متحول شده در همین زمان منتشر شد. همان‌طور که قبلا در خبرها داشتیم نسخه جدید گوگل کروم علاوه بر این دارای یک مدیر گذرواژه به‌روز شده، قابلیت بهینه شده Auto-fill با دقت بالاتر و یک‌سری از تغییرات مخصوص توسعه دهندگان است.

حالا بعد از کروم 69، گوگل شروع به انتشار به‌روزرسانی تازه برای کروم روی دستگاه‌های اندروید و مک کرده است. این نسخه جدید که شماره 70 این مرورگر محسوب می‌شود مجهز به یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار تا به‌امروز است. نسخه بتای 70 از سنسورهای اثر انگشت روی دستگاه‌های اندروید و مک پشتیبانی می‌کند.

این ویژگی به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های خود در وبسایت‌ها را با استفاده از اسکنر اثر انگشت انجام دهند. در واقع، این اسکنر زمانی که به‌ احراز هویت دو مرحله‌ای نیاز باشد وارد عمل می‌شود. البته به‌غیر از این قابلیت مهم، نسخه بتای 70 کروم مملو از تغییرات کوچک و جزئی دیگر است.

کروم 70 هم‌چنان از سیستم HTTPS که در کروم 69 معرفی شد استفاده می‌کند. هر زمان که کاربر در حال استفاده از وبسایت‌هایی باشد که HTTPS نیستند یا بخواهد گذرواژه و اطلاعات شخصی خود را در آن‌ها وارد کند یک پیام هشدار "Not Secure" (امن نیست) به‌همراه یک آیکون هشدار قرمز رنگ نمایش داده می‌شود.

این نسخه شامل ویژگی‌های جالب دیگری نیز هست. به‌عنوان مثال، مرورگر هر زمانی‌که پنجره مخصوص پرداخت‌ها، انتخاب فایل، یا اعلان‌های احراز هویت باز باشد به‌طور خودکار از مود تمام صفحه خارج می‌شود. این قابلیت به کاربران در هنگام پر کردن اطلاعات موردنیاز امکان تصمیم‌گیری بهتر را می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟