دیجیتال لایت، ابتکار تازه مرسدس-بنز برای کمک به‌رانندگان خودروهای خود
چراغ‌های جلوی خودروهای مرسدس-بنز هشدارها و اطلاعات لازم را روی جاده نمایش می‌دهند
چراغ‌های جلو یا هدلایت‌های اچ‌دی "دیجیتال لایت" مرسدس-بنز با داشتن بیش از یک میلیون میکروآینه قابلیت‌ها و کارایی‌های خیلی بیشتری از روشن کردن جاده‌ها و بزرگ‌راه‌ها دارند.

1606683296_1_0.gif

رانندگان با داشتن خودرویی که مجهز به این چراغ‌های جدید است می‌توانند پیام‌ها را در روی جاده پیش روی خودرو ببینند. علاوه بر این، چراغ‌های جدید مرسدس-بنز می‌توانند وضعیت و شرایط جاده، هشدارهای ترافیکی یا راهنمایی در انتخاب مسیر را نمایش دهند.

کامپیوترهای آنبرد دیجیتال لایت، چراغ‌های اچ‌دی جلوی خودرو را کنترل می‌کنند. در حال حاضر نوآوری تازه این شرکت به‌صورت محدود در تعدادی از سدان‌های مرسدس-میباخ کلاس S در دسترس هستند. 

برخلاف چراغ‌های جلوی LED مولتی‌بیم که با نور فوق‌العاده روشن خود باعث ایجاد مشکل در دید راننده خودرویی که ار روبرو می‌آید می‌شوند، چراغ‌های جدید دقت زیادی در تعیین سطح نور منتشر شده دارند.

کامپیوترهای دیجیتال لایت که نور را کنترل می‌کنند در هماهنگی کامل با دوربین‌ها و سنسورهای آنبرد خودرو هستند تا قادر به‌شناسایی سایر خودروها، عابرین یا اجسامی که در جاده هستند باشند. داده سنسورها با نقشه‌های مسیریابی دیجیتال خودرو تلفیق می‌شوند.

اگر همه چیز درست باشد، سیستم دیجیتال لایت علائمی را در مقابل خودرو و با کیفیت اچ‌دی نمایش می‌دهد. این اطلاعات گرافیکی در محدوده دید راننده خودرو هستند بدون این‌که نیاز چندانی به نگاه کردن به داشبورد باشد.

وقتی راننده درخواست کند، نورها راهنمایی موردنیاز را برای وی نمایش می‌دهند، دو دنباله نور که برابر با عرض خودرو هستند. اگر عابر پیاده‌ای در حال عبور یا نزدیک به‌جاده باشد، مکان وی با یک فلش نمایش داده می‌شود. دیجیتال لایت با استفاده از قابلیت تعیین فاصله سیستم کروز کنترل Distronic Plus مقدار فاصله از آن عابرپیاده را مشخص می‌کند.

هشدارهای گرافیکی دیگری که در دیجیتال لایت به‌کار گرفته شده برای مواردی که در سطح جاده وجود دارد، مکان‌های ساخت‌وساز یا احتمال برخورد از عقب خودرو برای آگاه کردن راننده استفاده می‌شوند. گرافیک‌های دست‌یار راننده شامل رانندگی در خط، نقطه کور و علائم و هشدارهای حداکثر سرعت می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟