یک حمله هکری موفقیت آمیز
اسنپ‌چت هک شد و کد نسخه iOS پیام‌رسان روی گیت‌هاب منتشر شد
یکی از محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان دنیا اسنپ‌چت است که میلیون‌ها کاربر آن از این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری ویدیوها و فایل‌های جالب خود استفاده می‌کنند. اما، طبق آخرین گزارشات یک هکر موفق شده به کد واقعی و اصلی این برنامه دسترسی پیدا کرده و آن‌را روی گیت‌هاب منتشر کند.

1606683296_1_0.gif

شکی در محبوبیت اسنپ‌چت نیست و فیسبوک در طی این سال‌ها خیلی از سرویس‌های خود را از روی این اپلیکیشن فوق‌العاده کپی کرده است. یکی از مشکلات این پلتفرم شبکه اجتماعی آن است که تنها از طریق اپ‌های نصب شده بر روی اسمارت‌فون قابل دسترسی است و هیچ راهی برای استفاده از آن روی کامپیوتر وجود ندارد.

البته، اسنپ‌چت چند ماه سخت را پشت سر گذاشته، زیرا تغییراتی در ظاهر این برنامه داده شد که چندان به‌مذاق کاربران خوش نیامد. حالا آن‌ها تصمیم به‌تغییر این وضعیت گرفته‌اند، هرچند که کار ساده‌ای نیست.

اما، به‌تازگی یک مشکل بزرگ‌تر گریبان‌گیر آن‌ها شده است. کد نسخه iOS این اپلیکیشن روی گیت‌هاب منتشر شده است. ظاهرا فردی موفق شده به‌این کد دسترسی پیدا کند، اما هنوز مشخص نیست که به‌چه شکلی صورت گرفته است.

این مشکل امنیتی بزرگ دردسرهای زیادی برای آن‌ها به‌وجود آورده است. کد منتشر شده در گیت‌هاب که بخشی از کد نسخه iOS است در دسترس سایر کاربران قرار گرفته تا آن‌را بررسی و حتی کپی کنند. هنوز معلوم نیست که کاربر i5xx از چه طریق به‌این کد دسترسی پیدا کرده، اما همه شواهد نشان می‌دهد که این کد واقعی است.

ظاهرا، طی هفته‌های گذشته چندین بار با تیم اسنپ‌چت تماس گرفته شده تا این موضوع به آن‌ها اطلاع داده شود. اما بعد از خودداری آن‌ها از پاسخ‌گویی، فرد موردنظر تصمیم می‌گیرد کد را در گیت‌هاب منتشر کند تا از این راه توجه تیم‌های اسنپ‌چت را به‌خود جلب کند.

بر اساس قانون کپی‌رایت کشور آمریکا یعنی DMCA، گیت‌هاب بلافاصله بعد از تماس شرکت اسنپ، مالک برنامه اسنپ‌چت، درخواست آن‌ها را اجرا کرده و کد قرار داده شده را حذف کرده است.

چندین منبع مختلف که این کد را تجزیه و تحلیل کرده‌اند همگی ادعا می‌کنند که مشابه اسنپ‌چت است. با این‌که، کد از روی گیت‌هاب پاک شده اما هنوز چندین کپی از آن بر روی اینترنت در دسترس است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟