با فناوری موبایل فیوژن در لحظه تصاویر سه بعدی خلق کنید
تبدیل دوربين تلفن به اسکنر سه بعدی توسط فناوری جدید مایکروسافت
با وجودی که مایکروسافت سخت مشغول کار روی عرضه آخرین سیستم‌عامل خود (ویندوز 10) بوده است، اما گروه تحقيقات این شركت روشی را پیدا کرده‎اند که دوربين اصلی تلفن شما را به یک اسکنر سه بعدی تبدیل می‎کند. مایکروسافت اعلام کرده است که نام این فناوری موبایل فیوژن است و می‎تواند از قابلیت‎های RGB موجود در دوربين پشتی یک تلفن هوشمند استفاده کرده و از یک موضوع چندین بار از زوایای مختلف عکس‎برداری کند و بعد از آن به طور خودکار از تصاویر تولید شده یک مدل سه بعدی بسازد.

1606683296_1_0.gif

این فناوری در واقع شبیه به یک پروژه قدیمی‎تر به نام کینکت فیوژن است که محققان موبایل فیوژن قبلا روی آن کار می‎کردند. کینکت فیوژن به کاربران این امکان را می‎داد تا با استفاده از دوربين یک دستگاه کینکت مدل‎های سه بعدی از محیط خانه، دفتر کار یا حتی از خودشان تهیه کنند. یکی از محققان مایکروسافت می‎گوید: «مدل‌سازی کینکت فیوژن به یک کامپیوتر شخصی و یکسری گجت دیگر نیاز دارد که امکان اسکن سه بعدی در هر شرایط و مکانی را دشوار می‎کند.» با موبایل فیوژن دیگر نه به سخت‌افزار اضافی و نه به اتصال اینترنت نیازی نیست. علاوه بر این، کیفیت مدل سه بعدی تولید شده به قدری خوب است که می‎توان از آن برای چاپ سه بعدی استفاده کرد. یکی از محققان ارشد این پروژه به نام شهرام ایزدی می‎گوید: «بزرگترین مزیت این پروژه این بود که سنسوری که ما به آن نیاز داشتیم (دوربين تلفن همراه) در جیب همه پیدا می‎شد.»

اسکن سه بعدی برای واقعیت افزوده (AR)

این گروه تحقيقاتی همچنین بیان می‎کند که مدل‎های سه بعدی تولید شده توسط موبایل فیوژن می‎تواند برای واقعیت افزوده نیز مورد استفاده قرار گيرد. با وجودی که صحبت زیادی در این مورد نشده است، می‎توان از این گفته چنین برداشت کرد که این احتمال وجود دارد که بتوان در آینده از این فناوری برای کاربردهای HoloLens نیز استفاده کرد.

جالب توجه آن که این فناوری تنها به تلفن‎های ویندوز محدود نمی‎شود، چرا که این گروه تحقيقات توانایی موبایل فیوژن را روی یک iPhone 5S به نمایش گذاشته بودند. در حال حاضر هنوز برنامه‎ای برای عرضه عمومی‎ این فناوری وجود ندارد، اما مایکروسافت امیدوار است بتواند سرانجام آن را برای iOS، آندرويد و ویندوز فون آماده کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟