آیا باید به‌همین زودی با ویندوز 7 خداحافظی کنیم
مایکروسافت بی‌سروصدا پشتیبانی از ویندوز 7 روی کامپیوترهای قدیمی اینتل را متوقف کرد
کاملا مشخص است که مایکروسافت تصمیم دارد با ترغیب بیشتر کاربران به‌استفاده از ویندوز 10 در کمترین زمان ممکن سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر را از دور خارج کند. حالا با توجه به آخرین گزارش‌های منتشر شده، غول فناوری دنیا کاملا بی‌سروصدا پشتیبانی از ویندوز 7 برای کامپیوترهای اینتل قدیمی‌تر را متوقف می‌کند.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت تا پیش از این پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز ایکس را متوقف کرده بود و حالا در تدارک خاتمه دادن به پشتیبانی از ویندوز 7 تا سال 2020 میلادی است.

در حالی‌که، خیلی از کاربران امید دارند تا این روز دیرتر از راه برسد، اما مایکروسافت تصمیمات دیگری گرفته و از همین حالا توقف پشتیبانی از ویندوز 7 بر روی بعضی از پی‌سی‌هایی که دارای سخت‌افزارهای خاص یا قدیمی‌تر هستند را آغاز کرده است.

هنوز مایکروسافت به‌صورت رسمی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است، اما حقیقت این است که پشتیبانی از ویندوز 7 خیلی محدود و اندک شده و در واقع کاربران چاره‌ای جز ارتقای سیستم‌عامل دستگاه‌های خود ندارند.

غول فناوری دنیا متعهد شده تا سال 2020 میلادی بسته‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای این سیستم‌عامل را ارائه کند، اما طبق برخی از گزارش‌ها، بعضی از پی‌سی‌ها خیلی زودتر از موعد مورد بی‌مهری مایکروسافت قرار گرفته‌اند و از همین الان پشتیبانی از آن‌ها متوقف شده است.

اگر خاطرتان باشد در به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس که برای ویندوز 7 منتشر شد مشکلی وجود داشت که اجازه نصب آن بر روی پردازنده‌هایی که از SSE2 پشتیبانی نمی‌کردند را نمی‌داد.

در عمل، با توجه به‌این محدودیت و عدم تلاش مایکروسافت برای رفع این مشکل در به‌روزرسانی‌های بعدی، استفاده از ویندوز 7 روی ماشین‌های قدیمی‌تر با مشکل مواجه شده به‌ویژه دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های اینتل پنتیوم III استفاده می‌کنند.

مایکروسافت از کاربران این دستگاه‌ها خواسته تا برای نصب بسته‌های امنیتی این شرکت پردازنده سیستم را به‌مدلی ارتقاء دهند که از SSE2 پشتیبانی کند یا این‌که آن ماشین‌ها را مجازی‌سازی کنند.

معلوم نیست چرا مایکروسافت قصد رفع این مشکل را ندارد، اما از زمان انتشار ویندوز 10، این شرکت تصمیم داشت تا به‌هر نحو ممکن کاربران خود را مجاب به استفاده از نسخه جدید ویندوز کند. شاید عدم رفع مشکل ذکر شده روش نامحسوس آن‌ها برای ملزم کردن کاربران به استفاده از ویندوز 10 باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟