در اقدامی عجیب از سوی اینستاگرام
 امکان گرفتن اسکرین‌شات از استوری کاربران در اینستاگرام بدون اطلاع آن‌ها امکان‌پذیر شد
اینستاگرام در طی چند ماه گذشته در حال آزمایش یکی ویژگی جدید است. با استفاده از این ویژگی، اگر یکی از فالوئرهای شما از استوری‌هایی که در این شبکه اجتماعی می‌گذارید اسکرین‌شات بگیرد به‌شما اطلاع داده خواهد شد. البته، مشابه همین ویژگی در اسنپ‌چت هم وجود دارد چون همان‌طور که می‌دانید هر کاری که اسنپ‌چت انجام می‌دهد، اینستاگرام هم سعی می‌کند آن‌را به برنامه خود اضافه کند.

1606683296_1_0.gif

با این‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام این سرویس را متوقف کرده و هیچ نوتیفیکیشنی برای کاربرانی که از استوری‌های آن‌ها اسکرین‌شات گرفته می‌شود ارسال نمی‌شود. هنوز معلوم نیست که چرا نظر اینستاگرام تغییر کرده، اما "بازفید" تنها منبع موجود برای این خبر است.

اینستاگرم سربه‌سر کاربران‌اش می‌گذارد

از فوریه 2018 به‌بعد، شاهد ارسال نوتیفیکیشنی به کاربران اینستاگرام بودیم که با استفاده از آن متوجه می‌شدند که یکی از فالوئرهای آن‌ها اقدام به گرفتن اسکرین‌شات از یکی از استوری‌های موجود در صفحه آن‌ها کرده است. جالب این‌که یک پیام هشدار نیز برای فردی که اقدام به گرفتن اسکرین‌شات کرده با این مضمون ارسال می‌شد: "اگر دوباره اسکرین‌شات بگیرید یا صفحه را ضبط کنید، فردی که آن‌را منتشر کرده متوجه این کار شما خواهد شد."

البته، این تست در سطح خیلی محدود و تنها برای عده کمی از کاربران انجام شد، اما می‌توانست هشدار خوب برای کسانی باشد که دوست دارند از استوری سایرین اسکرین‌شات بگیرند. ولی حالا به‌نظر می‌رسد که تنها بعد از گذشت چهار ماه از این تست‌ها، اینستاگرام تصمیم به توقف آن گرفته است.

"تاهیلا پریچارد" در تاریخ 15 ژوئن در توییت خود می‌نویسد:

"خبر خوب این‌که اینستاگرام ارسال نوتیفیکیشن برای کاربرانی که از استوری دیگران اسکرین‌شات می‌گیرند را متوقف کرده، اما خبر بد این‌که من اصلا نمی‌دانستم که قرار بوده چنین کاری انجام شود."

به‌گفته "بازفید"، اینستاگرام رسما به تست این ویژگی پایان داده و دیگر برای هیچ کدام از کاربران نوتیفیکیشن ارسال نمی‌شود. اگر این خبر درست باشد یعنی این‌که کاربران می‌توانند خیلی راحت و بدون این‌که کاربران متوجه شوند از استوری‌های آن‌ها اسکرین‌شات بگیرند.

این احتمال هم وجود دارد که اینستاگرام به این دلیل تست این ویژگی را متوقف کرده زیرا برنامه دیگری برای حل این مشکل در سر دارد.

این پایان ماجرا نیست

شاید یکی از کارمندان اینستاگرام در حال دادن اطلاعات به بازفید است. اما جالب این‌که هیچ خبر دیگری مبنی بر تأیید یا تکذیب این خبر منتشر نشده است. به‌همین دلیل، فکر می‌کنیم که این قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟