دلیل محکمی که نشان می‌دهد گوگل تمایلی به تولید تبلت جدید ندارد
گوگل بخش "تبلت" را از وبسایت اندروید خود حذف کرد
آخرین باری که شاهد معرفی یک تبلت اندرویدی از سوی گوگل بودیم به سال 2015 برمی‌گردد یعنی زمانی‌که تبلت "پیکسل سی" از سوی این شرکت رونمایی شد. بعد از آن، هیچ تبلت دیگری از سوی گوگل معرفی نشد و در سال 2017، گزارش‌ها حاکی از آن بود که فروش تبلت از سوی غول موتور جستجوی دنیا متوقف شده است. حالا جالب است بدانید که گوگل بخش "تبلت" را از وبسایت اندرویدی خود حذف کرده است.

1606683296_1_0.gif

همان‌طور که گفته شد گوگل از حدود 2 سال پیش که تبلت پیکسل سی را معرفی کرد حرکت شاخص دیگری در این بخش انجام نداده است و تقریبا می‌توان گفت که به‌همان تبلت اندرویدی بسنده کرده است. اما گوگل در این خصوص تنها نیست. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و موتورولا که در گذشته نه چندان دور عادت به تولید و عرضه مدل‌های مختلفی از تبلت‌های اندرویدی داشتند اکنون اشتیاق چندانی نشان نمی‌دهند.

تا به‌امروز، هیچ‌کس حاضر نشده تا رسما اعلام کند که ساخت تبلت‌های اندرویدی را متوقف کرده، اما واضح است که تلاش‌های این شرکت‌ها در این بخش فروکش کرده و دیگر صدای بلندی از آن‌ها به‌گوش نمی‌رسد. آیا ممکن است گوگل مجددا به‌سمت تبلت‌های اندرویدی رو بیاورد؟ نمی‌توان با فاطعیت پاسخ داد، حتی شاید بتوان گفت که بعید است. ولی با درنظر گرفتن این‌که کروم‌بوک‌ها به‌راحتی اپ‌های اندروید را اجرا می‌کنند و علاوه بر آن با تولید محصولی به‌نام کروم‌بوک‌های تاچ اسکرین هیبریدی، شاید بیشتر از این شاهد تولید تبلت‌های اندرویدی جدیدتر نباشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟