آی‌فونی مجهز به قابلیت شارژ مستقیم از خورشید
با آی‌فون ایکس 4829 دلاری تسلا مجهز به سلول‌های خورشیدی آشنا شوید
تاکنون کاوری چند صدهزار تومانی برای گوشی هوشمند خود خریداری کرده‌اید؟ به تازگی شرکت روسی Caviar که در زمینه ارائه تجهیزات لاکچری به فعالیت اشتغال دارد، نسخه‌ای کاملا گران‌قیمت اما جالب توجه از آی‌فون 10 به نام آی‌فون ایکس تسلا را طراحی کرده که به سلول‌های خورشیدی قابل شارژ تجهیز شده است.

1606683296_1_0.gif

این شرکت توانسته‌ است برای آی‌فون 10 قابی طراحی کند که به سلول‌های خورشیدی تجهیز شده و قادر است این گوشی را به شکل مستقیم و از طریق نور خورشید شارژ کند. البته شما با یک قاب تنها روبرو نیستید و این محصول برای شارژ گوشی با آن در ارتباط است. این محصول که شرکت Cavier آن‌را iPhone X Tesla نام‌گذاری کرده به قیمت 4500 دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. آی‌فون ایکس تسلا یک مالک شناخته شده دارد. آن‌گونه که مدیران شرکت Cavia اعلام کرده‌اند، کارآفرین مشهور ایلان ماسک اولین فردی بود که ایده ساخت چنین محصولی را ارائه کرده و در حقیقت خالق این ایده به شمار می‌رود.

شرکت سازنده اعلام داشته است که این کاور از جنس کربن بوده و از طلای 24 عیار در ساخت آن استفاده شده است. کاوری که ضد آب است و در برابر گردوغبار نیز مقاومت بالایی دارد. سیستم ذخیره‌ساز انرژی این محصول به این شکل کار می‌کند که شما به سادگی صفحه‌نمایش گوشی خود را به پشت قرار می‌دهید تا گوشی بتواند از طریق پانل پشتی نور خورشید را دریافت کرده و آن‌را به جریان الکتریسیته تبدیل کند. انرژی به دست آمده در حالی در باتری ثانویه ذخیره‌سازی می‌شود که شما در نحوه به‌کارگیری آن زیاد آزادی عمل ندارید. شرکت خاویار گفته است تنها تعداد محدودی از این محصول (999 عدد) را به بازار عرضه خواهد کرد. مدل پایه 64 گیگابایتی به قیمت 4585 هزار دلار و مدل 256 گیگابایتی به قیمت 4829 دلار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این شرکت بر این باور است که در آینده اکثر گوشی‌های هوشمند همراه با سلول‌های خورشیدی به بازار عرضه خواهند شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟