ابرخون چیست و چرا به‌آن نیاز داریم
روش درمانی جدیدی که می‌تواند سرطان و بیماری‌های نادر را درمان کند
استارت‌آپ "Rubius Therapeutics" تصمیم دارد از سلول‌های خون قرمز به‌عنوان جایگزین آنزیم‌های از بین رفته استفاده کند و در نهایت بتواند با این روش بیماری‌های نادر و سرطان را درمان کند. این شرکت که در حوزه فناوری بیو فعالیت می‌کند موفق به‌جذب 220 میلیون دلار سرمایه برای توسعه این روش شده است.

همان‌گونه که پزشکان از سلول‌های اصلاح شده T که از سیستم ایمنی بیماران به‌دست می‌آورند برای مبارزه با سرطان استفاده کردند، استارت‌آپ "Rubius Therapeutics" در تلاش است تا با به‌کارگیری سلول‌های خون قرمز این‌گونه بیماری‌ها را درمان کند. طبق گزارش بیزنس اینسایدر، «توربن نیسن»، مدیرعامل این استارت‌آپ معتقد است که روش درمانی آن‌ها در واقع "ابرخون" است. زیرا در روش تحقیقاتی آن‌ها از سلول‌های خون قرمز به‌جای مواد شیمیایی یا مصنوعی برای درمان بیماری استفاده می‌شود.

روبیوس در نظر دارد این سلول‌ها را به یک نوع پروتئین درمانی که می‌تواند مخصوص درمان شرایط خاص طراحی شود مجهز کند. سپس، سلول‌ها وارد بدن می‌شوند تا مراحل درمانی بیمار را شروع کنند. ابرخون حاصل تنها کمتر از یک درصد از کل مقدار خون در بدن بیمار را شامل می‌شود.

این شرکت تصمیم دارد تا با توسعه روش درمانی بر اساس ابرخون، آن‌ها را جایگزین آنزیم‌های از دست رفته در بدن بیمارانی کند که از بیماری‌های نادر رنج می‌برند. هم‌چنین، می‌توان از آن برای درمان سرطان و اختلالات خود ایمنی مانند لوپوس و دیابت نوع 1 استفاده کرد. اما بر خلاف روش درمانی سلول T، درمان با سلول خون قرمز نیازی به شخصی‌سازی ندارد. روبیوس مدعی است که در آزمایشگاه خود با داشتن تنها یک اهدا کننده عمومی (فردی که گروه خونی O منفی داشته باشد) می‌تواند دوز درمانی کافی برای درمان صدها هزار بیمار مختلف را تولید کند.

ظاهرا آن‌ها در حال رسیدن به اهداف‌شان هستند و اخیرا هم موفق به جذب سرمایه 100 میلیون دلاری شدند. پیش از این هم، در ژوئن 2017 مبلغ 120 میلیون دلار سرمایه برای این شرکت جمع‌آوری شد.

هنوز تا رسیدن به‌نقطه‌ای که روش‌های درمانی روبیوس در دسترس عموم قرار بگیرد زمان باقی مانده است زیرا ایده‌های آن در حال حاضر چیزی بیشتر از یک مفهوم نیست. در ابتدا، باید این درمان‌ها توسعه پیدا کنند، سپس تحت دوره‌های آزمایشی بالینی قرار بگیرند تا میزان اثرگذاری آن‌ها مشخص شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، آن‌وقت شاهد تأیید ابرخون توسط سازمان غذا و کشاورزی آمریکا خواهیم بود، مشابه همان اتفاقی که سال گذشته برای روش درمانی سلول T رخ داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟