قدرت و سرعت شبکه 5G در راه رسیدن به لپ‌تاپ‎ها
مودم های 5G اینتل در کنگره جهانی موبایل 2018
وقتی صحبت از اتصال اینترنت سریع در میان باشد 5G یکی از کلمات کلیدی جدید در این زمینه است. سخت افزارهای 5G نیز نزدیک‎تر از آن چیزی هستند که شما تصور می‎کنید. چندین شرکت مختلف مثل AT&T و Verizon مشغول کار روی چهارچوب شبکه 5G هستند و از طرفی بدون در اختیار داشتن مودم‎های 5G که بتوانند این افزایش سرعت را اداره کنند چنین شبکه‎هایی بی‎فایده خواهند بود. اینتل قصد دارد تا در کنگره جهانی موبایل امسال فناوری 5G جدید خود را به نمایش بگذارد.

1606683296_1_0.gif

مودم‎های جدید سری XMM 8000 شرکت اینتل قرار است تا نیمه دوم 2019 قدرت 5G را به لپ‌تاپ‎ها بیاورد. این کار با مشارکت Dell, HP, Lenovo و مایکروسافت انجام خواهد شد و ما در سال آینده یک 5G Surface را خواهیم دید. علاوه بر شبکه‎های موبایل پر سرعت ما شاهد مزیت تاخیر کوتاه 5G نیز خواهیم بود. و این به معنای آن است که شما می‎توانید با همان زمان پاسخگویی یک شبکه سیمی‎ روی شبکه موبایل آن‎لاین بازی کنید.

برای این که بهتر متوجه شویم که 5G روی یک لپ‌تاپ چگونه خواهد بود، اینتل در کنگره جهانی موبایل امسال یک طرح مفهومی‎ 2 در 1  را نیز به نمایش خواهد گذاشت. هنوز جزئیات زیادی در مورد این دستگاه منتشر نشده است، اما اینتل می‎گوید این دستگاه قدرت 5G در استریم زنده ویدیو را نشان خواهد داد. احتمالا ما شاهد اجرای چندین استریم ویدیوی 4K به طور همزمان خواهیم بود، مشابه همان چیزی که این شرکت چند سال پیش روی کامپیوترهای دسکتاپ به نمایش گذاشته بود.

همچنان که دنیای فناوری در انتظار این است که ببیند 5G چگونه می‎خواهد تلفن‎های ما را دگرگون کند، این پتانسيل نیز وجود دارد که این فناوری نحوه استفاده ما از کامپیوترهای شخصی را نیز به طرز قابل ملاحظه‎ای متحول کند. اتصال یکپارچه LTE همین حالا هم به ندرت در لپ‌تاپ‎ها دیده می‎شود. اما اگر شبکه‎های 5G به همان سرعتی باشند که ما انتظار داریم و مودم‎های اینتل نیز الحاق 5G به دستگاه‎ها را برای تولیدکنندگان مهیا کند، این احتمال زیاد خواهد بود که ما شاهد پذیرش گسترده‎تری از این فناوری سلولی جدید در بین دستگاه‎های مختلف باشیم. در واقع این همان چیزی است که اینتل و مایکروسافت برای چشم انداز کامپیوترهای «همیشه متصل» خود به آن نیاز دارند. ماشین‎هایی با طول عمر بالای باتری که همیشه به شبکه متصل هستند.

اینتل همچنین یک قرارداد مشارکت با Unigroup Spreadtrum چین امضا کرده است تا مودم‎های 5G را به پلتفرم موبایل آنها اضافه کند. جای تعجب نخواهد بود اگر به زودی ما شاهد مشارکت تلفن‎های بیشتری با اینتل باشیم. کوال‎کام نیز فعالیت عظیمی‎ را روی مودم  X50 5G خود آغاز کرده است که تا سال آینده این فناوری را به دستگاه‎هایی از سونی، ال‎جی، ایسوس و چند شرکت دیگر خواهد آورد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟