مجموعه افزونه‌های زبان Kotlin ویژه توسعه دهندگان
گوگل نسخه پيش نمایش Android KTX را منتشر کرد
گوگل به تازگی Android KTX را معرفی کرده است که مجموعه‎ای از افزونه‎ها برای کمک به توسعه دهندگان جهت نوشتن کد Kotlin برای اندروید را ارائه می‎کند. این کدها مختصرتر، مصطلح‎تر و خوشایندتر هستند. این شرکت وعده داده است که طی چند ماه آینده بر اساس بازخوردها و مشارکت توسعه دهندگان API آن را نیز عرضه کند.

1606683296_1_0.gif

در کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017 گوگل اعلام کرد که اندروید به طور رسمی‎ از زبان برنامه نویسی Kotlin و همچنین جاوا و C++ پشتیبانی می‎کند. در ماه می‎ نیز Android Studio 3.0 با پشتیبانی از Kotlin معرفی شد.

در حال حاضر نسخه پيش نمایش Android KTX یک لایه API روی فریم ورک اندروید به همراه پشتیبانی از کتابخانه را فراهم می‎کند. نسخه قبلی آن در حال حاضر در  GitHub موجود است.

گوگل وعده داده است تا بخش‎های دیگر Android KTX را که Android Support Library را نیز پوشش می‎دهد را در نسخه‎های بعدی Support Library ایجاد کند.

برای استفاده از Android KTX در پروژه‎های Android Kotlin باید کد زیر را به فایل build.gradle ماژول اپلیکیشن خود اضافه کنید:

repositories {
google()
}

dependencies {
// Android KTX for framework API
implementation 'androidx.core:core-ktx:0.1'
...
}

بعد این که پروژه خود را سینک کردید، این افزونه‎ها به طور خودکار در فهرست تکمیل خودکار IDE ظاهر خواهند شد و انتخاب هر کدام از آنها بخش‎های ضروری را به فایل شما اضافه خواهد کرد.

گوگل تذکر می‎دهد که در زمان پیش نمایش ممکن است APIها تغییر کنند. به عبارت ديگر توسعه دهندگان نباید از آن در پروژه‎های اصلی اندروید خود استفاده کنند. وقتی API تثبیت و گوگل متعهد به سازگاری API شد Android KTX به عنوان بخشی از Android Support Library منتشر خواهد شد.

Android KTX از اسامی‎ که باandroidx  آغاز می‎شود در پکیج‎ها استفاده می‎کند. گوگل همچین اعلام کرده است که این پیشوند نام پکیج جدید در نسخه‎های آتی Android Support Library به کار خواهد رفت. فرق بین android.* و androidx.* نشان دهنده آن است که کدام APIها با پلتفرم ترکیب شده‎اند و کدامیک کتابخانه‎های ایستا هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟