عرضه دو مدل جدید دیگر به دنیای پر رقابت تلفن‎های هوشمند
موتورولا و معرفی دو تلفن جدید با نام‎های Moto X و Moto G
موتورولا دو تلفن هوشمند جدید به نام‎های Moto X و Moto G را معرفی کرد. در ادامه سعی خواهیم کرد نگاهی اجمالی به مشخصات این تلفن‎های هوشمند تازه وارد داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

Moto X یک تلفن هوشمند آندرويدی است که خود به دو مدل X Play و X Style تقسیم‌بندی شده است. صفحه‌نمایش X Play در اندازه 5.5 اینچ و با دقت تصویر 1,920x1,080 پیکسل و X Style در اندازه 5.7 اینچ و با دقت تصویر 2,560x1,440 پیکسل عرضه شده است. موتورولا از یک نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 76 درصدی قابل توجه استفاده کرده است و این به این معنا است که سه چهارم جلوی تلفن توسط صفحه‌نمایش اشغال می‎شود. این مقیاس به بزرگی بعضی از تلفن‎های پرچمدار ال‌جی است.
این تلفن از یکی از بهترین دوربين‎های حال حاضر دنیا بهره می‎برد. یک سنسور تصویر 21 مگاپیکسلی همراه آن است و موتورولا تضمين کرده که این دوربین در رده خود یکی از بهترین‎ها است. همچنین لبه‎های اطراف صفحه‌نمایش Moto X Style بسیار باریک طراحی شده که باعث می‎شود به نسبت صفحه‌نمایش بزرگی که دارد چندان حجیم به نظر نرسد. این تلفن از سریع‎ترین فناوری توربو شارژ دنیا نیز برخوردار است و از فناوری ارتباطی LTE بهره می‎برد.

اما درون این تلفن هوشمند جدید چه می‎گذرد: یک پردازنده شش هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon 808 برای X Style و 1.7 گیگاهرتز Qualcomm Snapdragon 615 برای مدلX Play، سه گیگابایت حافظه رم (2 گیگابایت برای X Play)، یک باتری 3000 میلی آمپر ساعت (3630 میلی آمپر ساعتی برای X Play)، فضای ذخيره‌سازی داخلی تا حداکثر 64 گیگابایت و یک اسلات افزایش حافظه microSD از جمله مشخصات درونی Moto X است. این تلفن از یک پوشش ضد آب جدید نیز برخوردار است. Moto X در چند رنگ مختلف با قاب پشتی چرم و چوب عرضه خواهد شد.

قرار است Moto X Style از ماه سپتامبر و با قیمتی در حدود 300 دلار روانه بازار شود. تاریخ عرضه X Play نیز ماه آگوست اعلام شده و هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

و اما تلفن هوشمند معرفی شده بعدی که شاید بتوان گفت موفق‎ترین نمونه عرضه شده توسط موتورولا است، Moto G نام دارد. موتورولا در سال 2014 نیز یک تلفن با همین نام را عرضه کرده بود، اما این نسخه مدل 2015 از Moto G است و با به‎روزرسانی‎هایی که در این مدل انجام شده موتورولا سعی داشته تا نام Moto G را همچنان زنده نگه دارد. این تغییرات بسیار گسترده است و از پردازنده تا دوربين و طراحی را شامل می‎شود. پردازنده Moto G جدید 1.4 گیگاهرتزی Snapdragon 410 است، دو گیگابایت حافظه رم دارد و تا 16 گيگابايت فضای ذخيره سازی داخلی به‎علاوه اسلات microSD را پشتیبانی می‎کند.

دوربين Moto G جدید 13 مگاپیکسلی بوده و از فناوری IMX214 سونی بهره مي‎برد و تقريبا شبیه به دوربين Nexus 6 است. یک دوربين 5 مگاپیکسلی هم در جلوی این تلفن تعبیه شده است که به نسبت دوربين 2 مگاپیکسلی مدل قبلی، پیشرفت قابل توجه‎ای داشته است. باتری این مدل جدید نیز به 2470 میلی آمپر ساعت (به نسبت 2070 در مدل قبلی) افزایش پیدا کرده است.

صرف‌نظر از مشخصات داخلی، یکی از عمده‎ترین تغییرات انجام شده در Moto G امسال، طراحی جدید آن است. به جای طرح تمام پلاستیک به کار گرفته شده در دو Moto G قبلی، تلفن جدید امسال از یک قاب فلزی به همراه بدنه پشتی پلاستیکی مستحکم‎تر استفاده می‎کند. قابلیت ضد آب IPx7 نیز یکی دیگر از مزایای این مدل جدید است که Moto G 2015 را قادر مي‎سازد تا بدون مشکل 30 دقیقه را در عمق یک متری زیر آب کار کند. (هر چند توصیه نمی‎شود شما این قابلیت را امتحان کنید)

Moto G از همین حالا از طریق آمازون و بست‎بای قابل سفارش است. قیمت مدل 8 گیگابایتی از 179.99 دلار شروع می‎شود، و مدل 16 گيگابايتی آن به زودی از طریق وبسایت موتورولا  در دسترس خواهد بود. Moto G جدید همچنین از Motomaker که امکان انتخابات انواع مختلفی از رنگ و مواد را در اختیار مصرف كننده قرار می‎دهد نیز پشتیبانی می‎کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟