آخرین پرچم‌دار هواوی کی از راه خواهد رسید؟
فبلت هوشمند هشت هسته‎ای HUAWEI MATE 8 در راه است
این روزها شرکت لوازم الکترونیکی چینی هواوی اعتبار زیادی را برای خود کسب کرده است. و به تازگی آماده می‎شود تا دستگاه پوشیدنی آندرويد خود را با نام Huawei Watch در اواخر امسال روانه بازار کند. اگر شایعات مطرح شده درست باشد، این شركت در صدد تولید یک فبلت با نام Mate 8 (دنباله‌رو Ascend Mate 7) است.

1606683296_1_0.gif

Mate 8 که حالا طبق قواعد نامگذاري جدید هواوی پیشوند Ascend را از نام خود حذف کرده است، به نظر مي‎رسد یک سر و گردن از محصولات پیشین بالاتر باشد. بر اساس یک منبع خبری چینی، بدنه این دستگاه جدید تمام فلزی و فوق العاده باریک خواهد بود که از یک صفحه لمسی 2560 x 1440 پیکسلی محافظت می‎کند. محتوای درون این قاب شامل: یک دوربين پشتی 20.7 مگاپیکسلی مجهز به سنسور سونی، حداکثر 4 گیگابایت حافظه رم، یک سنسور تشخیص اثر انگشت و پشتیبانی از خدمات Cat.6 LTE است. گزارشات حاکی از آن است که پردازنده مرکزی این دستگاه Kirin 950 هشت هسته‎ای اختصاصی هواوی است، پردازنده‎ای که طبق ادعای منبع خبری از لحاظ عملکرد با پردازنده Snapdragon 820 کوال‎کام برابری کرده و حتی از آن برتر خواهد بود.

البته در مورد صحت و سقم این منبع خبری شک و شبهه‎هایی نیز وارد است. به تازگی اخبار دیگری منتشر شده است که نشان می‎دهد Mate 8 از پردازنده Kirin 930 و دوربین 16 مگاپیکسلی با تثبیت تصویر نوری بهره خواهد برد و اجزای تشکیل دهنده آن به همان مرغوبیت تلفن‎های Mate قبلی است. برای نمونه، سال گذشته Ascend Mate 7 از یک باتری پر ظرفیت 4100 میلی آمپر ساعت، 3 گیگابایت حافظه رم و یک صفحه نمایش IPS کنتراست بالا برخوردار بود.

چند مورد نامشخص دیگر باقی مانده است. به نظر می‎رسد Mate 8 جدیدترین رابط کاربری هواوی Emotion UI را اجرا خواهد کرد. اما مشخص نیست این رابط چه تغییراتی نسبت به نسخه Emotion UI 3.0 که با Ascend Mate 7 معرفی شد، خواهد داشت. اندازه صفحه‌نمایش Mate 8 نیز همچنان به صورت یک راز باقی مانده است، هر چند منطق حکم می‎کند که اندازه آن نباید کمتر از سلف خود یا P8 Max باشد. بنابراین برخورداری از یک صفحه‌نمایش 6 اینچی چندان دور از انتظار نیست. در مورد قیمت هم، انتظار نمی‎رود که Mate 8 چندان ارزان قیمت باشد. در حال حاضر Ascend Mate 7 قیمتی معادل 623 دلار دارد.

وقتی صحبت از اثبات کارایی Ascend Mate 7 باشد، همین بس که هواوی در اولین ماه عرضه آن یک میلیون دستگاه از آن را فروخت. مسلما Mate 8 نیز فروش بالایی در چین خواهد داشت. اما مدیرعامل بخش ایالت متحده شرکت، ژیکوانگ ژو، اوایل امسال بیان کرد که این شركت قصد دارد پا را فراتر از مرزهای داخلی گذاشته و برنامه ریزی کرده تا سال 2015 سالی حیاتی برای مستحکم شدن جای پای هواوی در ایالات متحده باشد.

احتمالا مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا ما شاهد معرفی Mate 8 باشیم. هواوی یک آگهی تجاری را در این مورد در رسانه‎های چینی منتشر كرده و قول داده است که به زودی شاهد پرچم‌دار جدید این شركت در تاریخ دوم سپتامبر در برلین آلمان، درست مصادف با نمایشگاه فناوری‎های مصرفی IFA خواهیم بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟