27/08/1396 - 16:47
شرکت هواپیمایی امارات مجهز به وای‌فای می‌شود
هواپیمایی امارات قصد دارد تا سال 2020 میلادی هواپیماهای بویینگ 777 ایکس موجود در ناوگان خود را به اینترنت وای فای مجهز کند.

1606683296_1_0.gif

مسافرانی که از هواپیماهای بویینگ 777 ایکس در ناوگان هواپیمایی امارات استفاده می کنند، از سال 2020 میلادی قادر خواهند بود از شبکه اینترنت بی سیم وای فای Wi-Fi با سرعت 50 مگابیت بر ثانیه بهره ببرند.

هواپیمایی امارات Emirates با همکاری گروه تالس فرانسه (Thales Group) و با بکارگیری از فناوری های ماهواره ای تصمیم گرفته است هواپیماهای بویینگ مدل 777 ایکس خود را به اینترنت وای فای مجهز کند تا بدین وسیله مسافران در طول مدت سفر با اتصال به اینترنت، احساس خستگی و بی حوصلگی نکرده و بتوانند با خانواده، اقوام و دوستان خود در ارتباط باشند.
طبق گزارش های منتشر شده، شرکت هواپیمایی امارات که از بزرگترین و فعال‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان است، در حال حاضر 165 فروند از هواپیمای بویینگ 777 ایکس را در اختیار دارد و می خواهد 150 فروند از این نوع هواپیما را نیز خریداری کند.
طبق اعلام هواپیمایی امارات، طی چند سال اخیر بیش از 200 میلیون دلار جهت ایجاد بستر ارتباطی مناسب در هواپیماهای این شرکت هزینه شده است و حدود 800 هزار مسافر در ماه از این خدمات استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

اگر به دنبال یک پرواز امن هستید، گوشی همراه را خاموش کنید

با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت و جایگزینی آن با تماس تلفنی، هم اکنون این شرکت بزرگ هواپیمایی با وجود اینکه راه اندازی این طرح نیازمند سرمایه گذاری‌های هنگفتی است، قصد دارد برای جلب رضایت مشتریان خود نسل جدید اینترنت وای فای را به بخشی از پروازهای خود اختصاص دهد. 
البته در حال حاضر نیز، هواپیمایی امارات در برخی پروازهای خود برای مسافران قسمت های درجه یک ( fisrt class)، اینترنت پرسرعت نامحدود و برای مسافران بخش اقتصادی (economy) ، اینترنت رایگان با محدودیت حجمی 20 مگابایت ارائه می‌دهد که پس از اتمام آن، مسافر می‌تواند با پرداخت هزینه ‌ای سرویس خود را دوباره شارژ کند.
طبق آمار و گزارش های منتشر شده انتظار می‌رود تا پایان سال 2018 تعداد 80 فروند بوئینگ 737 و ایرباس 330 به این سیستم مجهز شوند که در این شرایط، سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر می‌توانند از سرویس اینترنت WiFi در طول پرواز استفاده کنند.
شرکت های هواپیمایی با همکاری شرکت های برقراری اینترنت در هواپیما می توانند با نصب یک آنتن ماهواره‌ای روی هر هواپیما و تعدادی دستگاه مودم بی‌سیم،  اینترنت را در تمام قسمت‌های هواپیما ارائه بدهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟