امدادگران کوچک بی‌ادعا
روبات‎های پرنده‎ دو نوجوان را از غرق شدن نجات دادند
چند روز قبل دو نوجوان 12 و 18 ساله بعد از حادثه‎ای که برای تیوب شنای آن‌ها در یک رودخانه خروشان پیش آمد، روی یک صخره گیر افتاده بودند که خوشبختانه با کمک گروه نجات و یک روبات پرنده نجات پیدا کردند.

1606683296_1_0.gif

انجام چنین ماموریتی به دلیل خطرات پیش‌رو با چرخ‌بال امکان‌پذیر نبود، اما با کمک یک امدادگر کوچک عملیات با موفقیت انجام شد.

این دو پسر گرفتار روی تخته سنگ تنها یک جلیقه نجات به همراه داشتند. امدادگران می‎خواستند یک جلیقه نجات دیگر را به آنها برسانند. این روبات پرنده مدل DJI Phantom 3 که توسط رئیس آتشنشانی، فرنک روما هدایت می‎شد برای حمل محموله‎های بزرگ طراحی نشده است. به همین دلیل آنها یک طناب را به این روبات پرنده بستند و آن را به سمت این دو نوجوان هدایت کردند و در حالی که پسر 18 ساله این طناب را نگه داشته بود، گروه نجات یک جلیقه نجات دیگر را برای آنها ارسال کردند. بعد از این کار گروه امداد توانست آنها را نجات دهد.

این اولین بار نیست که امدادگران با کمک روبات‎های پرنده جان انسان‌ها را نجات می‎دهند. اوایل امسال در سیلاب تگزاس، یک داوطلب از یک روبات پرنده برای پیدا کردن مردم به دام افتاده در اتومبیل استفاده کرد و جلیقه‎های نجات را به یک خانواده گرفتار در آب ارسال کرد. در سال 2014 نیز یک داوطلب آتش نشانی ایالت کانکتیکات از یک روبات چهار ملخه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان یک آتش‌سوزی در معدن استفاده کرده بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟