01/06/1396 - 17:33
بیش از 83 میلیون سیم کارت در کشور فعال است
تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان از وجود 83 میلیون و 224 هزار و 134 سیم کارت فعال در کشور دارد

1606683296_1_0.gif

تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد سیم کارت های واگذارشده تا پایان خردادماه امسال را 156 میلیون و 11 هزار و 283 خط اعلام کرده است که از این تعداد 83 میلیون و 224 هزار و 134 خط آن فعال بوده و مورد استفاده شهروندان ایرانی قرار گرفته است.

گزارش منتشره ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور را 104.13 درصد و تعداد مشترکان پهن باند سیار را 41 میلیون و 57 هزار و 746 مشترک اعلام کرده است.
بهره برداری از نخستین مرحله شبکه تلفن همراه کشور در مرداد ماه سال 1373در شهر تهران با 24 سایت بی.تی.اس (BTS) و با ظرفیت 9 هزار و 200 شماره آغازشد.

گرچه روند واگذاری سیم کارت در آن سال ها با فراز و فرودهایی همراه بود اما پس از روی کارآمدن دولت یازدهم و تلاش این دولت در توجه ویژه به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت توسعه این بخش شتاب بیشتری به خود گرفت.

اردیبهشت ماه سال 1393 و در مراسم روزجهانی روابط عمومی حسن روحانی گفت: من به عنوان رئیس‌جمهور از شرایط پهنای باند اینترنت در کشور راضی نیستم. قرار ما با وزارت ارتباطات این است که هرچه زودتر به نسل سوم و چهارم برسیم و پهنای باند نه تنها برای منازل و تجارتخانه‌ها‌ بلکه حتی برای موبایل‌هایی که در دست مردم است، افزایش پیدا کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم پس از این خواسته رئیس جمهور همه تلاش خود را بکار گرفت و تحولی شگرف در این بخش ایجاد کرد.
توسعه روز افزون این بخش فرصت های تازه ای را بر روی کشور گشود .

تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و دولت همراه سال گذشته به ثمر نشست و فاز های نخست و دوم شبکه ملی اطلاعات همان سال به بهره برداری رسید و فاز سوم آن در امسال وارد مرحله اجرایی شد.

فاز نخست دولت الکترونیک و دولت همراه هم در آخرین ماه های کاری دولت یازدهم به ثمر نشست تا فرصت خدمت رسانی سریع و با کیفیت را برای مردم ایران به ارمغان آورد .

اکنون بنا به گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم مردم می توانند با تلفن های همراه خود 27 خدمت دستگاه های اجرایی را دریافت کرده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات نداشته باشند.
عضو شورای عالی فضای مجازی به راه اندازی پروژه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت:51 دستگاه اجرایی 440 خدمت خود را الکترونیک در اختیار مردم قرار می دهند.
توسعه زیرساخت های ارتباطی اکنون فرصتی فراهم کرده تا همه دستگاه های اجرایی بتوانند خدمات خود را بی واسطه در اختیار 83 میلیون دارنده سیم کارت فعال قرار داده و طعم خدمت رسانی با کیفیت و سریع را بعد از سال ها به آنان بچشانند.

علاوه بر دستگاه های اجرایی عدیده ای از کسب و کارها می توانند ایجاد شده و خدماتی را به مردم ارائه دهند که ضمن ایجاد رفاه و آسایش در زندگی فرد فرد ایرانی ها اشتغال فزاینده ای را هم در کشور ایجاد کنند.
اکنون زیرساخت های لازم فراهم شده است تنها همت جوانانی را می طلبد که از این فرصت گرانبها برای تولید ثروت و اشتغال در کشور بهره گیرند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟