حملات DDoS بر علیه سایت‌های ایران
08/03/1396 - 22:27
جزئیات حمله دیروز به چند وب‌سایت دولتی اعلام شد
روز گذشته برخی از سایت‌ها و پورتال‌های دولتی مانند سایت بانک مرکزی، پست، ایرانسل و غیره مورد حمله سایبری قرار گرفتند و از کار افتادند.

1606683296_1_0.gif

براساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، عصر روز گذشته، تعدادی از وب‌سایت‌ها و پورتال‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر اثر حوادث امنیتی، از دسترس خارج شدند یا با بار پردازشی بسیار زیاد و غیرطبیعی روی سرویس‌دهنده‌های وب خود رو به رو بودند که تیم عملیاتی و پاسخگویی به حوادث امنیتی مرکز ماهر، ضمن بررسی موضوع اقدامات لازم و ضروری را اجرایی کرد.

طبق اعلام مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای)، هدف حمله، منع سرویس توزیع شده، سیستم‌‌عامل‌های ویندوز با سرویس‌دهنده‌های وب IIS بوده ‌است و تمامی اهداف مورد حمله قرار گرفته تاکنون، از شرایط فنی یکسان برخوردار بوده‌اند.

آناتومی حمله، شامل ارسال زیاد درخواست‌های HTTP به سمت وب‌سرورها با حجم و تعداد بالا است که باعث ایجاد پردازش سنگین روی سرویس‌دهنده‌ها شده و به اعتقاد کارشناسان، هدف اولیه این حمله پهنای باند شبکه نبوده است، لذا تشخیص اولیه با سیستم‌های مانیتورینگ و پایش معمولی، به سختی قابل انجام است و با تاخیر تشخیص حاصل می شود.

برهمین اساس، پیکربندی صحیح سرویس‌دهنده‌های وب که میزبان برنامه‌های کاربردی تحت وب هستند، باید به دقت صورت پذیرد و رعایت نکات امنیتی در آنها، امنیت کل سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به اعلام مرکز ماهر، استفاده از دیواره‌های آتش اختصاصی لایه کاربرد یا WAF و پیکربندی موثر آن به تناسب تعداد کاربران و نیز شرایط برنامه‌ کاربردی هر سازمان از جمله روش های موثر برای مقابله با این دست از حملات است.

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟