افتتاح بخش دیگری از شبکه ملی اطلاعات
12/08/1395 - 18:02
مرکز تبادل ترافیک داده استان قم شروع به کار کرد
امروز و با حضور استاندار استان قم و معاون وزیر ارتباطات، مرکز تبادل ترافیک داده استان قم به طور رسمی افتتاح و شروع به کار کرد. این پروژه در ادامه توسعه شبکه ملی اطلاعات و جلوگیری از خروج اطلاعات از ایران است.

1606683296_1_0.gif

با راه‌اندازی مرکز تبادل ترافیک داده این استان، دسترسی به مرکزداده سازمان فناوری اطلاعات و مراکزداده فرهنگی این استان با سرعت بالاتر و هزینه پایین‌تری امکان‌پذیر خواهد شد. با اضافه شدن مرکز تبادل ترافیک استان قم به چرخه شبکه ملی اطلاعات، علاوه بر کاهش هزینه‌های کاربران نهایی، مزایایی از جمله کاهش هزینه‌های مراکزداده فرهنگی، افزایش امنیت سرویس‌های داخلی، رشد شاخص‌های ترافیکی ارتباطات و استقلال از پهنای باند بین‌الملل را به همراه خواهد داشت.

با راه‌اندازی این مرکز، امکان تبادل ترافیک در شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان (Peering) فراهم خواهد شد و با بلوغ مراکز تولید محتوا و با توجه به مرکزیت شهر قم در جهان اسلام، این مراکز می‌توانند درآمدهای ارزی مناسبی برای کشور به همراه داشته باشند.

مراکز تبادل ترافیک اینترنتی، زیرساخت‌های فیزیکی هستند که از طریق آن‌ها ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی یا ISPها می‌توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه‌های خود مبادله کرده و از این طریق ضن ارتقای کیفیت سرویس‌های مختلف خود باعث کاهش هزینه‌ها و مدیریت هر چه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.

با ایجاد مراکز (IXP) در نقاط مختلف کشور و مدیریت ترافیک داخلی در این مراکز گردش ترافیک دیتا در شبکه داخلی محدود شده و ظرفیت قابل توجهی از شبکه فعلی زیرساخت آزاد می‌شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟