مجهز به پنل خورشیدی و سیستم شارژ برق شهری
02/08/1395 - 15:50
اولین خودروی برقی گردشگری یزد افتتاح شد + عکس
امروز مسئولان شهری یزد اولین خودروی برقی گردشگری این شهر را افتتاح کردند. این خودرو با استفاده از پنل‌های خورشیدی تامین انرژی می‌کند و البته مجهز به سیستم شارژ الکتریکی برق شهری است.

1606683296_1_0.gif

در بسیاری از کشورهای دنیا از خودروهای برقی در سیستم حمل و نقل شهری استفاده می‌کنند چون آلایندگی بسیار پایینی دارند و از سوی دیگر نیازی به سرعت بالا نیست و مشکلات وسایل نقلیه عمومی بنزینی و گازايیلی را ندارند. این اتفاق برای شهرهای شلوغ و آلوده ایران به‌خصوص کلان شهرها یک امر واجب است. 

خوش‌بختانه امروز شاهد بودیم که اولین خودروی برقی گردشگری شهر یزد هم افتتاح و به کار گرفته شد. محمدرضا عظیمی‌زاده؛ شهردار یزد می‌گوید فعلا یک عدد خودروی برقی برای تردد در بافت‌های فرسوده و قدیمی تاریخی شهر یزد خریداری شده است. وی می‌گوید به‌منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوای شهر یزد، حفظ محیط‌زیست و استفاده از تمام مدهای حمل و نقل دوستدار محیط زیست باید راهکارهای مدیریتی اتخاذ شود و خودرو برقی یک گزینه مطلوب تلقی می‌شود.

عظیمی‌زاده عدم تولید آلودگی صوتی و آلودگی هوا، هزینه پائین، عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی، اندازه مناسب، فرمان‌پذیری بالا و سهولت در استفاده را جزو ویژگی‌های شاخص این خودرو برشمرد.

این خودرو مجهز به پنل خورشیدی و سیستم شارژ توسط برق شهری بوده و ظرفیت آن ۱۵ نفر سرنشین و حداکثر سرعت آن ۳۰ کیلومتر بر ساعت است و در صورتی که سیستم شارژ خورشیدی آن غیرفعال شود؛ با استفاده از شارژ توسط برق شهری می‌تواند ۸۰ کیلومتر پیمایش کند.

 

منبع: کجارو

ایسوس

نظر شما چیست؟