انجام مذاکرات فنی و تجاری برای حضور در بازار ایران
اپراتور بین‌المللی «اورنج» به دنبال خرید سهام «همراه اول» است!
تقریبا یک سال پیش، خبرهای درباره همکاری یک اپراتور مخابراتی بزرگ با اپراتورهای موبایل داخلی منتشر شد و حتا در آن زمان صحبت از خرید سهام یک اپراتور ایرانی به میان آمد. در چند روز گذشته، خبرگزاری رویترز به نقل از اورنج خبر از مذاکرات فنی و تجاری این اپراتور با «همراه اول» داد.

1606683296_1_0.gif

اورنج یک شرکت مخابراتی و اپراتوری بزرگ و بین‌المللی فرانسه است که حدود ۲۲۶ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و انواع خدمات ارتباطی در سطح بین‌المللی مانند خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت، اینترنت، اینترنت تلفن همراه و خدماتی مانند تلویزیون اینترنتی ارایه می‌دهد. اورنج در تملک شرکت فرانسوی معروف «فرانس تلکوم» است. فرانس تلکوم بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی فرانسه و هفتاد و یکمین شرکت بزرگ دنیا است. 

اکنون آن‌چه که از خبرهای منتشر شده می‌توان برداشت کرد، این اپراتور بزرگ و معروف می‌خواهد با خرید بخشی از سهام اپراتور «همراه اول» در بازار مخابراتی و اپراتوری ایران نیز حضور داشته باشد. سخن‌گوی اورنج گفته با شرکت همراه اول مذاکراتی برای همکاری در زمینه‌های مشترک و موضوع‌های تجاری داشتیم و انتظار داریم طی چند ماه آینده به نتیجه برسد. 

سخنگوی اپراتور اورنج به طور واضح می‌گوید: «Orange نیز مانند سایر اپراتورهای بین‌المللی به دنبال شکار فرصت‌های موجود در بازار ایران در دوران پسا برجام و توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی است.»

یک سال پیش وزیر تجارت خارجی فرانسه به ایران سفر کرد و پس از آن وزیر ارتباطات ایران اعلام کرد فرانسوی‌ها برای همکاری با ایران مشتاق هستند و یک اپراتور بزرگ فرانسوی که در ۲۸ کشور دنیا فعال است، تمایل دارد همکاری‌های بیشتری با اپراتورهای موبایل ایران داشته باشد و در حوزه تولید و عرضه کارت هوشمند و سیم کارت تلفن همراه نیز فعالیت کند. 

در همان زمان اعلام شد این اپراتور در حال مذاکره با یکی از اپراتورهای داخل کشور است ولی نامی از همراه اول برده نشد. حدس‌هایی زده می‌شد که این اپراتور، همراه اول باشد چون ایرانسل یک شریک خارجی به نام MTN دارد. اکنون باید منتظر ماند و دید اپراتور فرانسوی اورنج چگونه می‌خواهد در ایران حضور داشته باشد و با خرید سهام همراه اول یا همکاری‌های فنی به بازار بسیار پرظرفیت موبایل ایران هجوم خواهد آورد. همین‌طور، کاربران ایرانی می‌خواهند بدانند این همکاری چه ثمره‌ و دستاوردی برای‌شان دارد. 

ایسوس

نظر شما چیست؟