بیانیه تلگرام در ارتباط با هک‌های اخیر
13/05/1395 - 19:55
تلگرام: آرام باشید و تلگرام بفرستید!
شرکت تلگرام طی اطلاعیه‌ای به خبرهای مربوط به افشا شدن 15 میلیون شماره تلفن کاربران ایرانی واکنش نشان داده است و این خبرها را اغراق‌آمیز خوانده است.

1606683296_1_0.gif

بر اساس گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، تلگرام در ایران به تازگی مورد حمله گسترده‌ای قرار گرفته است. ظاهرا این حمله به‌گونه‌ای بوده است که حجم نسبتا بالا و قابل ملاحظه‌ای از اطلاعات کاربران ایرانی افشا شده است. در همین ارتباط شرکت تلگرام جوابیه‌ای را آماده و منتشر ساخته است که بخشی از متن آن‌را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

آرام باشید و تلگرام بفرستید!

«رسانه‌های جمعی در خصوص حمله عظیمی که توسط هکرها به وقوع پیوسته و کاربران ایرانی را در معرض تهدید قرار داده، مطالبی را منتشر ساخته‌اند. ما در این بیانه‌ به شما اعلام می‌داریم چه اتفاقی رخ داده است. افراد مشخصی بر مبنای بررسی‌هایی که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که 15 میلیون حساب کاربری به اسم کابران ایرانی در تلگرام به ثبت رسیده است. نفوذی که به تازگی به وقوع پیوسته است، نشان می‌دهد این حمله هکری به‌طور کامل موفقیت‌آمیز نبوده است. به‌طوری که این گروه هکری موفق شده‌اند تنها به داده‌هایی دست یافته و آن‌ها را جمع‌آوری کنند که به صورت عمومی منتشر می‌شود و خود حساب‌ها در معرض تهدید قرار نگرفته‌اند. اما به این نکته توجه داشته باشید که ما در سال جاری در ارتباط با APIها محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌ایم. در نتیجه این چنین حمله‌ای در این ابعاد به هیچ‌ عنوان امکان‌پذیر نبوده و رسانه‌ها کمی اغراق کرده‌اند. با این حال، به دلیل این‌که تلگرام بر مبنای تماس‌های تلفنی قرار دارد، در نتیجه هر کاربری این توانایی را دارد تا بررسی کند آیا شماره تلفنی در تلگرام ثبت شده است یا خیر. همین مسئله در ارتباط با برنامه‌های پیام‌رسان دیگری نظیر واتس‌آپ، مسنجر و... که بر مبنای تماس تلفنی کار می‌کنند نیز صدق می‌کند.»

در ادامه این شرکت در مورد هک شدن از طریق کدهای تایید پیام کوتاه، در حال حاظر آن را تهدید مهمی برای کاربران نمی‌داند و معتقد است که در سال گذشته راه‌کار مناسبی برای آن تدارک دیده است. این شرکت تاکید می‌کند که اگر کاربران از مکانیزم تایید دو مرحله‌ای استفاده کنند تهدیدی متوجه آن‌ها نخواهد بود.

ایسوس

نظر شما چیست؟