07/07/1400 - 12:52
راهنمای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد- مهر 1400
سیدهادی سیدفضلی سرپرست مدیریت صندوق رفاه و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی جزییات وام های دانشجویی، مبالغ و نحوه دریافت آن را تشریح کرد. در ادامه به راهنمای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد اشاره شده است.

1606683296_1_0.gif

وام دانشجویی دانشگاه آزاد

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد:

دانشجویان جدیدالورود و حتی پذیرفته شدگان سنوات گذشته مطابق تفاهم نامه‌های منعقده با 2 بانک می‌توانند از این وام‌ها استفاده نمایند:

  • مقطع کاردانی تا سقف 5 میلیون تومان
  •  کارشناسی تا سقف 9 میلیون تومان
  • کارشناسی ارشد تا سقف 15 میلیون تومان
  •  دکترای تخصصی و حرفه‌ای تا سقف 40 میلیون تومان

دانشجویان جدیدالورود مقاطع مختلف دانشگاه آزاد می‌توانند از انواع وام‌های قرض الحسنه شهریه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت از محل منابع داخلی صندوق رفاه و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد، وام‌های بلند مدت قرض الحسنه شهریه وزارتین علوم و بهداشت استفاده کنند.

 تمامی فرایندهای مربوط به اخذ تسهیلات بانکی به صورت غیر حضوری در بستر وب از طریق سامانه ساجد به آدرسwww.sajed.iau.ir صورت می‌پذیرد ویژگی‌های بارز و اصلی تسهیلات بانکی امکان دریافت در سراسر کشور و حتی در محل سکونت دانشجویان و همچنین استفاده توأمان از انواع تسهیلات است.

راهنمای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

راهنمای ثبت نام وام صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب زیر می‌باشد.

  • جهت ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ابتدا وارد سامانه ساجد به آدرس sajed.iau.ir شوید و مطابق تصاویر، دکمه ثبت نام دانشجویان را انتخاب نمائید.

  • در این صفحه از ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد کد ملی و شماره دانشجویی خود را وارد و گزینه جستجوی دانشجو را کلیک نمایید.

 

  • در این مرحله از ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد نموده و بعد از تایید به صفحه اول سامانه ی ساجد وارد شوید.

تذکر 

  • در صورتیکه بعد از ورودِ کد ملی و شماره دانشجویی، پیغامِ دانشجویی با این مشخصات یافت نشد را دریافت کردید، با مسئولین ثبت نام در دانشگاه محل تحصیلتان تماس بگیرید، زیرا یا:
  1. کد ملی و شماره دانشجویی شما در سند پذیرش محل تحصیلتان با شماره هایی که وارد می کنید، مغایرت دارد.
  2. و یا ثبت نام و تشکیل پرونده ی شما مشروط به اخذ فرم خاصی در واحد دانشگاهی بوده.

 

پس از تایید اطلاعات توسط سامانه، طبق تصویر زیر وارد سامانه ساجد شوید.

 

کد ملی خود را وارد نموده تا وارد صفحه بعد شوید، اگر با پیام * نیاز به ایجاد کلمه عبور جدید * مواجه شدید، جهت دریافت پیامک حاوی رمز یکبار مصرف، شماره تلفن همراه خود را انتخاب نمائید و یا در صورت نیاز شماره تلفن جدیدی وارد نمائید (توجه نمائید شماره ای که انتخاب می کنید را باید همراه داشته باشید) پس از دریافت پیامک و وارد کردن رمز موقت، می توانید کلمه عبور دائم جهت ورود به سامانه را ثبت نمایید.

طبق تصویر زیر مراحل ایجاد رمز جدید را انجام دهید.

  • شماره همراه خود را وارد نمایید تا پیامک برای شما ارسال شود.

رمز پیامک شده را وارد نمایید و به مرحله بعد بروید.

پس از تایید و ثبت رمز جدید می توانید وارد صفحه ورود ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد شوید.

در این مرحله رمز عبور جدید خود را وارد نمایید.

بعد از ورود به سامانه ساجد، با انتخاب دکمه درخواست وام دانشجویی، نسبت به ثبت درخواست اقدام نمائید.

مطابق تصویر زیر در صورتیکه مشخصات دانشجویی و نام واحد شما مطابقت ندارد، لازمست دکمه جستجو در اطلاعات آزمون با کد ملی شما را کلیک نمایید و با پیدا کردن رشته، مقطع، نام واحد ، سال ورود و شماره دانشجویی در این صفحه با کلیک دکمه ثبت در سیستم نسبت به بروز رسانی اطلاعات دانشجویی از بانک آزمون اقدام نموده و سپس از دکمه تغییر مشخصات دانشجویی، تغییرات لازم را اعمال نمایید .

در صفحه موافقتنامه، با زدن تیک موافقت، امکان ورود به مراحل بعدی را خواهید داشت.

بعد از ثبت درخواست وام به همین روش میتوانید برای ثبت درخواست وام دانشجویی بانک ملی نیز اقدام نمایید. برای پیگیری لحظه به لحظه ی درخواست خودتان، کافیست مطابق تصویر زیر به داشبورد مراجعه نموده و لیست وام دانشجویی را بررسی نمایید.

فایل پیوست: 

ایسوس

نظر شما چیست؟