چگونه از زمان قطع برق مطلع شویم؟
مشاهده جدول قطعی برق در شهرهای مختلف - اپلیکیشن برق من
مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر از آغاز اعلام نرم افزاری خاموشی‌های احتمالی به مردم خبر داد و گفت: به منظور اطلاع رسانی خاموشی های با برنامه احتمالی، در اپلیکیشن *برق من* پارامتری تحت عنوان "خاموشی من" در نظر گرفته شده است. در ادامه به جدول قطعی برق در شهرهای مختلف ایران با نصب اپلیکیشن *برق من* اشاره شده است.

مطلب پیشنهادی

تعطیلی کشور از 25 مرداد تا 30 مرداد 1400
تغییر ساعت کار ادارات استان تهران از اول شهریور 1400

سامانه برق من چیست؟

  • برق من، سامانه آنلاین پرداخت الکترونیک جهت استعلام، پرداخت و خدمات ویژه مخصوص قبوض است. در سامانه برق من دیگر نیازی به قبض کاغذی نیست و می‌توانید تمام قبض‌های خود را بدون نیاز به شناسه پرداخت و شناسه قبض، استعلام و پرداخت کنید.
  • با راه‌اندازی سامانه برق من این امکان به مشترکین برق داده شده است تا با استفاده از ابزارهای مختلف شامل، وب‌سایت برق من ، اپلیکیشن برق ایران و درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های پرداخت اقدام به رویت و پرداخت قبوض خود نمایند.
  • بر این اساس همانطور که مشترکین می‌توانند در وب سایت برق من اقدام به استعلام بدهی و پراخت قبض نمایند، این امکان فراهم شده است تا با وارد کردن شناسه قبض 13 رقمی در دستگاهای ATM و دستگاه‌های POS و همچنین اپلیکیشن‌های پرداخت بتوانند قبض خود را استعلام و پرداخت نمایند.

ویژگی‌های اپلیکیشن *برق من*

از جمله ویژگی‌های اپلیکیشن برق من می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض
  • امکان پرداخت آنی قبض
  • نمایش سوابق پرداخت
  • نمایش سوابق مصرف
  • ثبت قرائت توسط مشترک (خوداظهاری)
  • نمایش ماشین حساب تعرفه برای مدیریت مصرف
  • امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب
  • امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام
  • امکان ثبت درخواست تغییر نام و مکان
  • امکان ثبت درخواست جمع آوری و وصل انشعاب
  • امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور

چگونه از زمان قطع برق مطلع شویم؟

مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر اظهار داشت:

  • با وجود تمامی تلاشی که صورت گرفته و می گیرد تا به بهترین وجه ممکن، برق مورد نیاز بخش خانگی کشور تأمین شود، از آنجایی که بحث مصرف بهینه و جلوگیری از رشد بی رویه مصرف، نقش مهمی در پایداری شبکه برق و خدمات رسانی مستمر بدون قطعی دارد، بروز شرایطی که ناچار به اعمال خاموشی برنامه ریزی شده در نقاطی از کشور شویم، حتی با احتمال بسیار اندک، غیرممکن نیست.
  • به منظور اطلاع رسانی خاموشی های با برنامه احتمالی، در اپلیکیشن "برق من" پارامتری تحت عنوان "خاموشی من" تعبیه شده که مردم عزیز کشورمان می توانند با نصب و فعال ساز یاین اپلیکیشن، از بروز هر نوع خاموشی با برنامه جاری و آتی، مطلع شوند.
  • برای دانلود اپلیکیشن "برق من" می‌توانید با مراجعه به سایت saapa.ir نسبت به دریافت نسخه متناسب این اپلیکیشن برای گوشی خود اقدام کنید.

ثبت نام و راه‌اندازی اپلیکیشن *برق من*

پس از دانلود اپلیلیکشن برق من از لینک‌های که در ادامه مطلب اشاره شده است بایستی مراحل زیر را برای راه اندازی این اپلیکیشن انجام دهید.

مرحله اول: با وارد شدن به محیط اپلیکیشن در همان ابتدا به صفحه‌ای ارجاع می‌شوید که از شما شماره تلفنتان را درخواست کرده و شما پس از ثبت شماره تلفن و انتخاب دکمه "ادامه" وارد صفحه بعد خواهید شد.

مرحله دوم: پس از وارد کردن شماره تلفن همراه در قسمت قبل یک کد یکبار مصرف برای شما ارسال خواهد شد که باید در این مرحله در محل مربوطه وارد کرده و دکمه تأیید را بزنید.


مشاهده جدول قطعی برق در شهرهای مختلف ویژه اندروید

دانلود اپلیکیشن برق من ویژه اندروید

ابتدا برای دانلود اپلیکیشن برق من از بازار یا گوگل پلی روی لینک‌های زیر کلیک نمایید.

پس از دانلود اپلیکیشن برق من برای اندروید وارد برنامه و صفحه زیر نمایان می‌شود.

با وارد شدن در قسمت افزودن شناسه قبض در اپلیکیشن برق می‌توانید به‌راحتی از جدول قطعی برق و وضعیت آخرین قبض برق مطلع شوید.

ثبت شناسه قبض جدید از دو طریق ممکن است:

  • جستجو با شناسه قبض: تنها به شناسه قبض نیاز دارید.
  • جستجو با شماره بدنه کنتور: داشتن شماره بدنه کنتور و شرکت توزیع محل در این روش نیاز است.

برای اطلاع از وضعیت قطعی برق در محل سکونت خود از طریق اپلیکیشن برق من میتوانید گزینه خاموشی‌های من رو انتخاب و برنامه خاموشی های همان روز را مشاهده نمایید.

پس از ثبت شناسه قبض و انتخاب یک عنوان مناسب دکمه *تأیید* را بزنید تا صفحه‌ای تحت عنوان *اطلاعات مشترک* به شما نشان داده شود. در صورتی که اطلاعات نشان داده شده مربوط به شماست دکمه *تأیید* را بزنید.

حال به صفحه *لیست شناسه قبض* بازگشت داده می‌شوید و در ادامه با برگشتن به منو اصلی و *انتخاب خاموشی* به قسمت‌های مختلف دسترسی خواهید داشت.

ثبت خاموشی: اعلام خاموشی در صورتی که مشترکین در همسایگی محل سکونت شما برق دارند.

خاموشی‌های من: این قسمت شامل دو قسمت *خاموشی جاری* و *خاموشی برنامه ریزی شده*" می‌باشد. شما با مراجعه به قسمت خاموشی برنامه ریزی شده می‌توانید به صورت دقیق از برنامه قطعی برق احتمالی محل سکونت یا محل کارتان مطلع شوید.


مشاهده جدول قطعی برق در شهرهای مختلف ویژه ios

دانلود اپلیکیشن برق من ویژه ios

نسخه iOS برنامه تحت وب می باشد. ابتدا برای دانلود اپلیکیشن برق من ویژه ios روی لینک‌ زیر کلیک نمایید.

سپس با وارد کردن شماره تلفن همراه کد به همان شماره ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن می‌توانید برنامه برق من را روی گوشی خود استفاده نمایید.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟