افزایش حقوق سربازان در سال 1400
01/02/1400 - 00:16
حقوق سربازان در سال 1400 چقدر است؟
ستاد کل نیرو‌های مسلح در اطلاعیه‌ای از افزایش حقوق سربازان در سال 1400 خبر داد. در ادامه به افزایش حقوق سربازان شاغل، متاهل و  فوق‌العاده عملیاتی سربازان شاغل در مناطق عملیاتی اشاره است.

1606683296_1_0.gif

افزایش حقوق سربازان در سال 1400

مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این اطلاعیه با اشاره به اینکه با تلاش وظیفه در سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته، به تشریح آن در قالب محور‌های ذیل پرداخته است:

  • بر این اساس میانگین حقوق سربازان از 440 هزار تومان در سال 1399 به یک میلیون و 500 هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی 1.050.000 تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

افزایش حقوق سربازان وظیفه متاهل

  •  به سربازان وظیفه متاهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل 100% مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می‌شود که حداقل آن در مناطق عادی 2 میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق‌العاده‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.

افزایش فوق‌العاده عملیاتی سربازان شاغل در مناطق عملیاتی

  •  به کلیه کارکنان سرباز شاغل در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته به تناسب، فوق‌العاده عملیاتی و فوق‌العاده بدی آب و هوا پرداخت می‌گردد که در سال جاری مبلغ آن نیز افزایش داشته است.

 هزینه سفر کارکنان سرباز بر مبنای بعد مسافت محل سکونت تا محل خدمت به صورت ماهانه و بر مبنای قانون محاسبه و پرداخت می‌شود.

هم‌اکنون حقوق پرداختی به کارکنان سرباز باتوجه به اعتبار پیش‌بینی شده معادل 72% حقوق تعیین شده در قانون خدمت سربازان عمومی بوده که انتظار می‌رود کسری اعتبار با حمایت مجلس محترم شورای اسلامی و دولت محترم در سال آینده جبران شود.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟