احتساب سابقه سربازی با پرداخت ماهانه 134 هزار تومان
31/01/1400 - 11:15
شرایط خرید سابقه بیمه سربازی در سال 1400
شاید برای برخی سربازان دوران خدمت و بیمه مربوط به آن چندان اهمیت نداشته باشد و به دلیل داشتن شغل آزاد و عدم علاقه به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی بیمه سربازی چندان اهمیتی برایشان ندارد. اما بسیاری دیگر از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند بعد از خدمت سربازی در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند؛ بنابراین اینکه بیمه سربازی در بازنشستگی منظور شود اهمیت زیادی برایشان دارد. شرایط محاسبه دوران خدمت سربازی در سوابق بیمه‌ای سال 1400 را در مطالب زیر مشاهده کنید.

1606683296_1_0.gif

شرایط  خرید بیمه سربازی در سال 1400

  • تنها شرط برای خرید بیمه سربازی آن است که فرد متقاضی می بایست پیش یا پس از تاریخ آغاز یا پایان دوره خدمت نظام وظیفه خود، حداقل دو سال سابقه بیمه داشته و حق بیمه پرداخت کرده باشد.
  • بنابراین اگر فردی به جز دو سال خدمت نظام وظیفه خود که سپری کرده، حداقل سابقه بیمه دو ساله در سازمان یا کارگاه دیگری نداشته باشد فعلا نمیتواند مدت زمان سربازی خود را به عنوان سابقه بیمه به سوابق کاری خود اضافه کند.

 میزان حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه و یا حضور داوطلبانه مشمولین به روش زیر محاسبه میشود:

  • هفت درصد از میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه ظرف آخرین دو سال قبل از تقاضا ضرب در مدت خدمت سربازی به ماه (تا سقف 30 ماه).

احتساب سابقه سربازی با پرداخت ماهانه 134 هزار تومان- سال 1400

  • بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که بر مبنای حداقل حقوق لیست ارسال می‌کنند می‌توانند با پرداخت ماهی 134 هزار تومان و به صورت غیرحضوری دوران خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه اضافه کنند.
  • حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در جمع کارگروه طرح 3070 سخن می‎‌گفت، افزود: با پرداخت احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه‌شدگان دیگر نیازی به حضور شخص بیمه‌شده نیست و مخاطبان می‌توانند با بهره‌گیری از طرح  3070 و از هر نقطه ایران و در هر زمان با ورود به سامانه و احتساب دوران سربازی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه و با داشتن  کارت پایان خدمت به صورت غیرحضوری اقدام کنند.
  • وی در خصوص نحوه محاسبه احتساب دوران سربازی گفت: دوران سربازی بر اساس قانون تنها با پرداخت سهم بیمه‌شده به میزان 7% و بر مبنای لیست ارسالی محاسبه می شود.
  • اگر قرار بود بر مبنای 30% احتساب سوابق بیمه سربازی محاسبه شود، بیمه‌شده باید بیش از 13 میلیون تومان پرداخت کند که بر اساس قانون و از سوی دولت و سازمان تامین اجتماعی 23% پرداخت می‌شود.

کل میزان پرداختی سابقه دوران سربازی

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ:

  •  محاسبه احتساب سابقه دوران سربازی به میزان پرداختی لیست ارسالی از سوی کارفرما است که اگر مبنای لیست ارسالی حداقلی بیمه‌شدگان را در نظر بگیریم، کل میزان پرداختی احتساب دوران سربازی 3 میلیون و 295 هزار تومان می‌شود که این مبلغ در 24 قسط قابل پرداخت است.
  • سقف محاسبه احتساب سابقه سربازی 24 ماه است.
  • وی اجرای طرح 3070 را تحولی بزرگ در سطح تامین اجتماعی و جامعه مخاطبان یاد کرد و گفت: پس از اجرای طرح ساماندهی سوابق، این طرح و در شرایط دشوار کرونایی می‌تواند منشا بسیاری از تحولات باشد.

حق بیمه سربازی چه طور محاسبه و پرداخت می شود؟

محاسبه قیمت خرید سربازی در سال 1400 :

  • اگرشخصی به طور میانگین در آن دو سال سابقه کار خود در سازمان دیگر حقوق و مزایای 2 میلیون تومانی داشته و 24 ماه نیز خدمت کرده باشد طبق فرمول زیر سابقه بیمه سربازی خود را بخرد تا در سوابق بیمه کاری وی اضافه شود:

(0.07) * (2 میلیون تومان) * (24ماه) = 3.360.000 تومان

این مبلغ را می توانید بصورت اقساط در 12 ماه بپردازید. برای قسط بندی این مبلغ باید در هنگام درخواست در شعبه تامین اجتماعی 12 فیش واریزی با شناسه پرداخت حق بیمه جداگانه دریافت کنید و ماه به ماه آنرا بصورت حضوری و یا اینترنتی پرداخت کنید. 

پرداخت حق بیمه سربازی محدودیت زمانی دارد؟

  •  خرید حق بیمه سربازی 1400 هیچ محدودیت زمانی ندارد. به طور کلی متقاضیان خرید حق بیمه سربازی 1400  هر چند سالی که از اتمام خدمتشان گذشته باشد، بدون هیچ محدودیت زمانی می توانند با مراجعه به واحد امور بیمه شدگان، درخواست خرید حق بیمه خود را ارائه دهند.

پرداخت مبلغ خرید بیمه سربازی به صورت قسطی در سال 1400

  • لازم به ذکر است که پرداخت مبالغ خرید بیمه سربازی به صورت قسطی هم امکان پذیر شده است . افرادی که توان مالی مناسبی ندارند و نمی توانند همه مبلغ را به صورت یکجا بپردازند می توانند برای پرداخت قسطی این مبلغ را به سازمان تامین اجتماعی درخواست داده و این سازمان تا 12 قسط را برای متقاضیان در نظر خواهد گرفت.
  • با این شرایط امکان پرداخت برای همه اشخاص با توان مالی متفاوت بوجود خواهد آمد و میزان مبلغ هر فرد با توجه به پایه حقوق و میانگین دو سال آخر متفاوت است.
  • گفتنی است؛ برای افرادی که اقدام به خرید حق بیمه سربازی خود به صورت نقدی می نمایند، مهلت پرداخت مبلغ تعیین شده حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه بوده و اگر برای پرداخت قسطی توافق شده است این مهلت در واقع در زمان های تعیین شده برای پرداخت اقساط خواهد بود.
  • اگر این مبالغ در زمان های تعیین شده چه به صورت یکجا و چه به صورت اقساطی پرداخت نگردد یا اینکه در زمان هایی غیر از تاریخ های تعیین شده پرداخت شود مشمول تجدید محاسبه شده و باید در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی مراجعه شود.

خرید بیمه سربازی برای فردی با کسری خدمت

  • البته اگر فردی کسری خدمت هم داشته باشد به میزان مدت زمانی که خدمت کرده است با پرداخت هزینه می تواند بیمه خدمت خود را خریداری کند.نوربخش با اشاره به مبلغ پرداختی برای خرید بیمه خدمت به منظور اضافه شدن آن به سوابق بیمه ای گفت:‌ میزان پرداخت برای خرید حق بیمه خدمت برای متقاضیان متفاوت است و به ازای هر ماه با توجه به میزان دستمزد و حقوق، متقاضی باید هزینه ای پرداخت کند.
  • با توجه به شرح فوق خدمت سربازی در صورتی جزو سوابق بیمه ای فرد محاسبه خواهد شد که چنانچه قبل از تاریخ 7 مرداد 85 شخص دارای سابقه بیمه پردازی در تامین اجتماعی به صورت اجباری باشد و پس از ان نیز بیمه شده باشد در این صورت بدون پرداخت حق بیمه مدت سربازی وی جزو سابقه بیمه پردازی وی محسوب می شود و در غیر اینصورت و در بعد از زمان مذکور شخص باید با دارا بودن سابقه 720 روز نسبت به ارایه درخواست مبنی بر خرید ایام سربازی و پرداخت حق بیمه دوره سربازی را به سوابق خود اضافه نماید .

*حق بیمه متعلقه بر اساس میانگین حق بیمه آخرین دو سال در زمان تقاضا به ازای مدت خدمت سربازی یا حضور داوطلبانه در جبهه محاسبه می شود که نسبت به هفت سی ام بیمه شده و بیست و سه سی ام توسط دولت پرداخت می گردد.

جزئیات شرایط بیمه سربازی

بد نیست بدانید که همه سربازان پس از پایان خدمت سربازی اگر فاقد شغل و حرفه باشند، با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و ارائه کارت پایان خدمت نظام وظیفه، امکان بیمه پردازی متقاضیان با سن کمتر از 50 سال به صورت اختیاری وجود دارد.
متقاضیان می توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه محل سکونت جهت ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد مربوطه خود را بیمه کنند. این قانون بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی اعم از بیمه شدگان اجباری، اختیاری، دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری و… می شود. در صورت بیمه پردازی در زمان ارائه تقاضا و دارا بودن حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی می‌ توانند با مراجعه به شعبه محل بیمه پردازی و ارائه کارت پایان خدمت نسبت به تکمیل فرم درخواست و انجام تشریفات اداری در این خصوص اقدام کنند.

پرسش و پاسخ سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی

1. در هنگام ورود به سامانه، پیغام " کاربر گرامی، دوره خدمت شما یافت نشد " نمایش داده شده و امکان محاسبه و پرداخت حق بیمه سربازی فراهم نمی باشد ؟

  • با توجه به عدم دریافت دوره خدمت سربازی از پایگاه اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی ناجا، لطفا با در دست داشتن اصل کارت پایان خدمت و کارت شناسائی معتبر به شعبه محل بیمه پردازی مراجعه نمایید.

2. آیا امکان تغییر دوره خدمت سربازی توسط بیمه شده متقاضی میسر می باشد؟

  • خیر، صرفاً دوره فراخوان شده از پایگاه اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی ناجا قابل پذیرش بوده و چنانچه دوره خدمت سربازی دارای انقطاع بوده و یا مدت دوره مورد نظر غیر متعارف باشد ) بیشتر از 30 ماه (، امکان فراخوان
  • اطلاعات دوره خدمت انجام شده از سامانه مذکور امکانپذیر نبوده و در این قبیل موارد میبایست بهمنظور محاسبه حق بیمه و تکمیل فرآیند مربوطه رأساً به شعبه محل بیمه پردازی مراجعه گردد.

3. اگر مهلت قسطی سپری شده باشد، آیا امکان پرداخت آن قسط میسر می باشد؟

  • بله، تاریخ مبادرت به پرداخت قسط معوق بیمه شده، بهعنوان تاریخ درخواست جدید وی تلقی و پس از بهروز رسانیقسط معوق شده، امکان پرداخت میسر میگردد. لازم به توضیح است درصورتیکه ما بقی اقساط دارای مهلت پرداخت باشند با همان مبلغ قبلی قابل پرداخت خواهند بود.

4.  درصورتیکه متقاضیان در طول دوره خدمت سربازی به اعتبار اشتغال در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشند، آیا احتساب کل دوره خدمت انجام شده انجام می پذیرد؟

  • خیر، سوابق دارای همپوشانی توسط سیستم شناسائی و مدت خدمت نظام وظیفه وی به کسر ایام سوابق مشمول قانون تأمین اجتماعی قابل احتساب میباشد.

راهنمای استفاده از سرویس غیر حضوری احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه

راهنمای استفاده از سرویس غیر حضوری احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه

ایسوس

نظر شما چیست؟