16/12/1399 - 12:04
مبلغ و زمان واریز سود سهام عدالت - اسفند 99
رییس سازمان بورس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد سود سهام عدالت برای عملکرد سال 98 قبل از عید به صورت متمرکز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

1606683296_1_0.gif

مبلغ و زمان واریز سود سهام عدالت - اسفند 99

 رییس سازمان بورس :

  • سهامداران سهام عدالت دو دسته هستند که یک عده مستقیم و یک عده غیر مستقیم را انتخاب کردند اکنون بحث سود‌ی که در رابطه با سال 98 است، 200 هزار تومان برای کسانی است که دست به پرتفویشان دست نزده اند.
  • تلاش ما این است که تمامی دویست هزار تومان را قبل از 99 به افراد پرداخت کنیم، اما ممکن است که بنا به شرایطی نصف سود سهام عدالت را در اسفند و مابقی آن را در سال آینده پرداخت کنیم.

سود سهام عدالت در سال‌های گذشته 

  • جعفر سبحانی مشاور وقت سازمان خصوصی سازی در 28 شهریور ماه سال 1398 درباره میزان سود پرداخت شده برای سهام عدالت در سال‌های گذشته گفت: سال 95 مشمولی که سهم کامل یک میلیون تومانی داشت یا جزء دهک‌ها تخفیف دار بود به ازای هر فرد 150 هزار تومان سود دریافت کرد که این رقم برای سال 96 به میزان 175 هزار تومان بود.
  • در 26 بهمن ماه 1398، علیرضا صالح رئیس وقت سازمان خصوصی سازی طی مصاحبه‌ای در مورد مبلغ نهایی و زمان واریز سود سهام عدالت سال 97، گفت: از سوم اسفندماه به ازای هر سهم یک میلیون تومانی عدالت به صورت علی الحساب 205 هزار تومان واریز خواهد شد. وی افزود: هنوز بخشی از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت نشده است و این مبلغ را فعلاً پرداخت می‌کنیم تا بعداً که سود کامل شرکت‌ها دریافت شد، سود قطعی برای عملکرد سال 97 به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود. صالح ادامه داد: سود 205 هزار تومانی علی‌الحساب برای دارندگان سهام کامل عدالت، یعنی ارزش اسمی یک میلیون تومانی خواهد بود، اما کسانی که ارزش سهام عدالت آن‌ها 532 هزار تومان است، به همان نسبت سود واریزی کم می‌شود.

سود سهام عدالت چه تاریخی واریز می شود؟

  • هر چند که سود سهام عدالت سال 1397 در سال گذشته در ابتدای اسفند ماه واریز شد و سهامداران امید داشتند که سود سهام عدالت سال 1398 هم اسفند ماه سال جاری واریز شود، اما به نظر می‌رسد که این اتفاق به سه ماه ابتدایی سال آینده موکول شده است.
  • تلاش بر این است که تمامی دویست هزار تومان را قبل از 99 به افراد پرداخت کنیم، اما ممکن است که بنا به شرایطی نصف سود سهام عدالت را در اسفند و مابقی آن را در سال آینده پرداخت کنیم.
  • سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای در 13 اسفند 99 گفت: قرار بود سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود که به علت درگیری مجلس با بودجه، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود به حساب سهامداران عدالت واریز کنند.

تفاوت واریز سود سالیانه سهام عدالت امسال با سال‌های قبل 

  • واریز سود سالیانه سهام عدالت در مقایسه با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی را دارد. نخست آنکه مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت و مالکیت سهام خود انتخاب کرده بودند فقط سود بخشی از سهامی را که نفروخته اند دریافت خواهند کرد.
  • تفاوت دیگر لزوم ثبت نام در سامانه سجام است اگر در سامانه ثبت نام کرده باشید این سود سهام عدالت بر اساس شماره حساب اعلام شده در سجام واریز خواهد شد، ولی اگر فرد سهام دار در سامانه ثبت نام نکند سود سالانه قطع و از مزایای وام و کارت اعتباری محروم خواهد شد.
  • نکته قابل تامل این است که به نظر می‌رسد که این آخرین سالی است که همه مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند با ارزش اولیه یکسان سهام عدالت خود سود یکسان دریافت می‌کنند و از سال آینده که تکلیف اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و پروژه‌های که این شرکت‌ها در آن سرمایه گذاری خواهند کرد، مشخص شود، در نتیجه میزان سودی که مشمولان هر استان دریافت می‌کنند با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

ایسوس

نظر شما چیست؟