25/08/1399 - 14:52
امکان خرید 3 سیم‌کارت برای اتباع غیرایرانی
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اتباع غیرایرانی می‌توانند سیم‌کارت بخرند. در ادامه مطلب به راهنمای خرید سیم‌کارت اتباع غیرایرانی و همچنین رسیدگی فوری به شکایات اتباع غیرایرانی در سامانه 195 اشاره شده است.

1606683296_1_0.gif

خرید سیم‌کارت اتباع غیرایرانی

هفته‌ی گذشته، بازیگری افغانی‌تبار در فضای مجازی از وجود محدودیت در خرید سیم‌کارت برای مادرش خبر داد، مخابرات حاضر نشده بود سیم‌کارتی را به‌صورت واگذاری به او بفروشد تا دراختیار مادرش قرار دهد.

پس‌از‌آن، وزیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به این پست در حساب اینستاگرامی خود اعلام کرد محدودیتی در واگذاری سیم‌کارت به اتباع غیرایرانی دارای مدارک اقامتی معتبر وجود ندارد.

بااین‌حال، هیچ استعلامی از سامانه‌ی احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است و این نشان می‌دهد که دفتر خدمات ارتباطی از وظایفش تخطی کرده است. 

محمدجواد آذری جهرمی درادامه نوشت: «به او گفته‌اند سیم‌کارت به شما نمی‌دهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره‌داغش کنند.»

راهنمای خرید سیم‌کارت اتباع غیرایرانی

  • مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد که اتباع غیرایرانی می‌توانند با ارائه‌ی مدارک هویتی معتبر شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، گذرنامه‌ی معتبر، کارت هویت و کارت سبز، حداکثر 3 سیم‌کارت فعال تلفن‌همراه به‌نام خود بخرند.

رسیدگی فوری به شکایات اتباع غیرایرانی در سامانه 195

رسیدگی فوری به شکایات اتباع غیرایرانی در سامانه 195

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی گفت:

  • اتباع غیرایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی دچار مشکل شده و این دفاتر از ارایه خدمت به آنان خودداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه 195 به آدرس https://195.cra.ir یا تماس با شماره 195 شکایت خود را از این دفاتر ثبت کنند.
  •  به شکایات اتباع غیر ایرانی در مورد عدم ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت فوری رسیدگی می‌شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟