13/07/1399 - 12:20
تعطیلی تهران و  ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل- مهر 99
معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت های کرونایی در استان تهران برای یک هفته پیش رو در مهر 99 را تشریح کرد.

1606683296_1_0.gif

جزئیات تعطیلی یک هفته‌ای در استان تهران- مهر 99

در یک هفته گذشته بسیاری از مسئولان و کارشناسان نسبت به تعطیل نشدن مدارس و دانشگاه‌های تهران و همچنین محدودیت حضور کارمندان در ادارات پایتخت، منتقد ستاد ملی کرونا بودند، که بالاخره 99/7/12 علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در تهران در نامه‌ای به استاندار درخواست تعطیلی تهران را داد،‌از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها.

از تاریخ 12 مهر تا 18 مهر فعالیت‌ برخی مراکز در استان به شرح زیر ممنوع شد:

1. دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها
2. مساجد و مصلی‌ها
3. سینما، تئاتر و مراکز مشابه
4. موزه و باغ موزه‌ها
5. تالار‌های پذیرایی
6. آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی
7. برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها
8. باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، جودو و کاراته و موارد مشابه
9. کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها
10. باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها
11. مراکز تفریحی آبی و استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های بدنسازی
12. نماز جمعه

  • هرچند که ساعتی پس از این نامه، رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا تنها خواستار نظارت سفت و سخت‌تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی شد و هیچ اشاره‌ای به تعطیلی تهران نکردند، اما واگذاری مسئولیت تعطیلی استان‌ها به استانداران و ستادهای استانی مدیریت کرونا، بالاخره جواب داد و استانداری تهران در ابلاغیه‌ای بخش بزرگی از پایتخت را حداقل به مدت یک هفته تعطیل کرد.
  • با توجه به شرایطی که در تهران از نظر وخاومت ابتلا و مرگ و میر کرونا وجود دارد و البته بی‌فایده بودن تعطیلی یک‌هفته‌ای برای اپیدمی کرونا، به نظر می‌رسد باید در انتظار تمدید این محدودیت‌ها حداقل برای یک هفته‌ای دیگر باشیم.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟