04/07/1394 - 16:58
نمایشگاه ایران تلکام 2015 آغاز به کار کرد
مراسم افتتاحيه نمايشگاه تلكام 2015 برگزار شد. اين مراسم از ساعت 10 صبح امروز در سالن اجتماعات نمايشگاه بين‌المللي ايران و با سخنراني چهار تن از مقامات آغاز گرديد.

1606683296_1_0.gif

به گزارش خبرنگار اعزامي شبكه، ابتدا آقاي رستگار رئيس سنديكاي مخابرات كشور ضمن تشريح وضعيت نامناسب صنعت مخابرات كشور اظهار كرد كه در گذشته در اين حوزه بيشتر شاهد وعده‌هايي بوديم كه عملي نشد. وي اظهار اميدواري كرد كه با تغييراتي كه در وزارت ارتباطات و اطلاعات پديد آمده است، تحولات مثبتي در اين حوزه اتفاق بيافتد. سپس آقاي ناصر سعادت، رئيس نظام رايانه‌اي كشور اظهار اميدواري كرد كه با رفع شدن تحريم‌ها به ويژه در سال آينده شاهد تحولات خوبي در حوزه ICT باشيم.

دكتر اميرحسين دوايي، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات سخنران بعدي بود كه ضمن تسليت فاجعه منا، طي ارائه كوتاهي وضعيت مخابرات در ايران و جهان را بررسي كرد. وي توسعه صنعت مخابرات را متكي بر توسعه صنعت الكترونيك دانست كه طي 20 سال گذشته به دلايل مختلف توسعه چنداني نداشته است. عمده‌ترين بخش سخنراني دكتر دوايي به IoT (اينترنت اشيا) اختصاص داشت. وي اين بازار را 4000 هزار ميلياردي دانست و تاكيد كرد كه به دليل بزرگي و تازگي و پيچيدگي اين بازار ما هم مي‌توانيم سهمي در اين بازار داشته باشيم. وي حوزه اتوماسيون و يكپارچه‌سازي را مهم‌ترين و بزرگ‌ترين بازار اين حوزه دانست. دكتر دوايي با اعلام اينكه بايد از B2B‌ گذر كرد و به ميان‌گرايي رسيد. به عبارتي نه تنها بايد دستگاه‌ها را به آن وصل كنيم، بلكه بايد داده‌ها را هم تجميع و مديريت كنيم. اين مهمترين ماموريت ما است. 

دكتر اميرحسين دوايي، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

دكتر فيروزآبادي دبير شوراي عالي مجازي و رئيس مركز ملي فضاي مجازي آخرين سخنران مراسم بود كه فضاي مجازي را فضايي تهاجمي، جوان و رو به جلو خواند. عمده‌ترين تاكيد وي نيز IoT‌ بود و اظهار داشت كه ابعاد اين بازار هنوز مشخص نشده است. ابعاد اين بازار بسيار فراتر از جغرافيا است و شركت‌ها و كشورهايي موفق خواهند بود كه خود را محصور به جغرافياي خاصي نكنند.

دكتر فيروزآبادي دبير شوراي عالي مجازي و رئيس مركز ملي فضاي مجازي

وي گفت كه ما به جز چند اپراتور، شركت بزرگ ديگري نداريم كه آنها هم وظيفه پايپ يا لوله را انجام مي‌دهند و فقط محتوا را عبور مي‌دهند در حالي كه شركت‌هاي بزرگ در جهان مانند گوگل، با توليد محتوا و ارائه خدمات سعي مي‌كنند كه مخاطبان فضاي مجازي را جلب كنند. وي افزود بازار داخلي كشور بسيار بكر است و شركت‌هاي بخش خصوصي و مردم مي‌توانند در اين بازار حضور موثري داشته باشند. 

لازم به ذکر است شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام 2015 از 4 الی 7 مهرماه از ساعت 9 تا 15 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان است. 

ایسوس

نظر شما چیست؟