چگونه برای بیمه بیکاری ثبت تام کنیم
12/01/1399 - 17:45
راهنمای ثبت نام آنلاین بیمه بیکاری در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری
متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارگاه‌ها بسیاری از افراد بیکار شده‌اند و از آنجایی که کارگاه درآمدی ندارد شمار زیادی از کارفرمایان قادر به پرداخت حقوق کارگران نیستند. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه ثبت درخواست آنلاین بیمه بیکاری این امکان را فراهم کرده تا بدون خروج از خانه بتوانید با ارسال مدارک خود برای دریافت بیمه بیکاری درخواست ارسال کنید. در ادامه مراحل ثبت درخواست آنلاین  بیمه بیکاری شرح داده شده است.

1606683296_1_0.gif

سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و ضرورت عدم مراجعه حضوری متقاضیان به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی ، تهیه و طراحی گردید. ثبت درخواست الکترونیکی بیمه بیکاری در این سامانه به منزله رعایت بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری محسوب خواهد شد. پس از ثبت درخواست ادامه فرآیند از طریق همین سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.

راهنمای ثبت نام  متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری

کارگران دارای قرارداد دائم و قرارداد موقت : قبل از تکميل فرم ثبت نام ، بندهای مربوط به شرايط ثبت نام کنندگان را به طور دقيق مطالعه فرماييد.

  • کارگران با قرارداد مدت موقت چنانچه در پایان مدت قرارداد از کار بیکار شوند در صورت داشتن حداقل یکسال سابقه در آخرین کارگاه و دارا بودن آخرین قرارداد و نامه عدم نیاز می توانند درخواست بیمه بیکاری خود را از طریق این درگاه ثبت نمایند.
  • کارگران فاقد قرارداد (دائم) و یا اخراج شده در اثنای قرارداد می بایست ابتدا در مراجع حل اختلاف کار نسبت به ثبت دادخواست (بازگشت به کار و سایر مزایای قانونی) اقام نموده و پس از قطعی شدن رأی مبنی بر احراز اخراج غیر ارادی درخواست بیمه بیکاری خود را در این درگاه ثبت نمایند.

-- مطابق قانون بیمه بیکاری متقاضیان مکلف می باشند حداکثر ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت نمایند . عدم ثبت درخواست ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با ارائه عذر موجه و تشخیص هیأت حل اختلاف کار (اداره کار محل) تا سه ماه امکان پذیر خواهد بود.
-- ثبت درخواست در این سامانه قطعی نمی باشد و می بایست متقاضی در زمان مقرر جهت ادامه فرآیند بیمه بیکاری به اداره کار محل کار خود مراجعه نماید.

 مدارک مورد نیاز بیمه بیکاری جهت مراجعه به اداره کار :

  • مدارک عمومی : شناسنامه ، کارت ملی ، دفترچه بیمه ، یک قطعه عکس ، کارت پایان خدمت (اقایان) ، اخرین مدرک تحصیلی
  • اتمام قرارداد : اخرین قرارداد ، نامه عدم نیاز
  • دائمی ، اثنای قرارداد : اولین دادخواست ، دادنامه قطعی مراجع حل اختلاف کار

چگونه به صورت آنلاین درخواست بیمه بیکاری دهیم؟

1. ابتدا وارد سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری شوید.

2. پس از ورود به سامانه ثبت درخواست آنلاین  بیمه بیکاری اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

سامانه ثبت درخواست آنلاین  بیمه بیکاری

3. پس از ورود کامل اطلاعات جهت ثبت درخواست آنلاین بیمه بیکاری در مرحله بعد یک کد رهگیری دریافت می‌کنید تا جهت پیگیری از آن استفاده کنید.

در وارد کردن شماره موبایل خود در مرحله ورود اطلاعات در سامانه ثبت درخواست آنلاین  بیمه بیکاری بسیار دقت کنید. زیرا از این پس مراحل بعدی درخواست بیمه بیکاری از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

مراحل  ثبت درخواست آنلاین  بیمه بیکاری به پایان رسید. منتظر پیامک بعدی باشید.

ایسوس

نظر شما چیست؟