27/12/1398 - 18:27
مبلغ دیه سال 99 چقدر است ؟
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از مبلغ دیه سال 1399 خبر داد.

1606683296_1_0.gif

سخنگوی قوه قضاییه در مورد دیه سال 99 گفت: در پایان سال قوه قضائیه باید نرخ جدید را اعلام کند. در همین رابطه این موضوع در جلسه روز 26 اسفندماه 98 مسئولان عالی قضایی مطرح شد:

مبلغ دیه سال 99 (ماه‌های غیر حرام)

دیه سال 99 در ماه های غیر حرام رقم  330 میلیون تومان تعیین شده است این مبلغ با رشدی حدود ۲۰ درصد نسبت به مبلغ نرخ دیه سال ۹۸ تعیین شده است.

اسماعیلی در مورد کاهش جمعیت زندانیان در روزهای اخیر گفت: همزمان با صدور بخشنامه مرخصی به زندانیان بخشنامه دیگری از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شده که در مورد سیاستهای کیفری در شرایط فعلی است که تاکید شده جز در موارد ضروری از بازداشت افرادی که بازداشت مخاطره انگیز ندارند خودداری شود تا روز گذشته در مقایسه با زمان های مشابه دیگر، عدد ورودی زندانیان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد احتکار مایحتاج مردم نیز گفت: کشف انبارهای احتکار را بیشتر ضابطین انجام می دهند گزارش هایی که به ما واصل شده حاکی از این است که کشفیات زیادی داشتیم، مجموعه کشفیات از لحاظ صلاحیت در دو حوزه تعزیرات و قوه قضائیه است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: ظرف چند روز فقط در تهران بیش از ۶۰ متهم دستگیر و روانه زندان شدند و ۳۰ فقره رسیدگی دادسرایی آن تمام شده و با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟